Annons

Testbilder E-410

Produkter
(logga in för att koppla)
Kit-linsen ger kompaktkamerakänsla vilket jag tycker drar ner intrycket i onödan. Den vita blomman är utfrätt på sina ställen, men det kanske har med efterbehandlingen att göra.
Kamerans format är utan tvekan trevligt och jag tror att den skulle ge mognare resultat med en lite tyngre glugg.

Det finns väl i princip ingen kit-lins som ger högkvalitativa resultat, och visst hade det varit kul att se testbilder med tex 50mm macro. Men rent brus-mässigt tycker jag det ser bra ut.

bruset ser ju helt underbart ut, oredigerat och allt, lite finputs i raw-konverteringen så lär det bli perfekt!

e-510 skall köpas efterhand kan jag säga.

seb80 skrev:
Det finns väl i princip ingen kit-lins som ger högkvalitativa resultat

Visst finns det....Nikkor AF-S DX 18-70/3,5-4,5 ED ;-)

Sedvanlig "Olympus-klatsh" i färgåtergivning och kontrast :) Brushanteringen ser ut att vara den bästa från Olympus hittills!!! Jag hade en E-500 för en tid sedan och den var MYCKET sämre på ISO 800.

mvh / Matti

Senast ändrad:
Det vore intressant med en AF test för att jämföra t.ex. E-1, E-500, E 410, E-510 och någon liknande konkurrentmodell.

När jag provklämde E-1 och E-500 för ett par år sedan var E-500 märkbart snabbare. E-1:an har något som känns som en tvåstegsinställning, inte pang på som vissa andra nyare modeller har.

Kanske redan finns några vetenskapliga tester gjorda?

ANNONS
Götaplatsens Foto