JOLidman
Aktiv medlem
När jag tittar på EXIF-data för bilderna från Kamera & Bilds blogg konstaterar jag att allt stämmer till sista stavelsen förutom för ”MeteringMode” där D2x = Spot och D200 = Multi-segment.
Jag konstaterar också att objektivet som använts är 85/1.4 och att båda bilderna är tagna på 1/160 sek med F5.6, finns mycket mer EXFI-information att hämta, detta får räcka.
Konstaterar också att det finns mer EXFI-information i D200 än D2x. Följande är utökat i D200 jämfört med D2x:
• Flash Used - Not fired
• AF Focus Position - Center
• Bracketing -
• Color Mode - MODE2
• Light Type - NATURAL
• Hue Adjustment -
• Noise Reduction - OFF
• Total pictures - o
• Optimization – CUSTOM
För den nyfikne kan jag berätta att EXFI-data innehåller 67 positioner för D2x och 76 positioner för D200.
Långt inlägg, kort fråga.
Har det någon betydelse för jämförandet av dessa båda bilder att D2x är tagen med Spot-mätning och D200 med Multi-segment?
Jag konstaterar också att objektivet som använts är 85/1.4 och att båda bilderna är tagna på 1/160 sek med F5.6, finns mycket mer EXFI-information att hämta, detta får räcka.
Konstaterar också att det finns mer EXFI-information i D200 än D2x. Följande är utökat i D200 jämfört med D2x:
• Flash Used - Not fired
• AF Focus Position - Center
• Bracketing -
• Color Mode - MODE2
• Light Type - NATURAL
• Hue Adjustment -
• Noise Reduction - OFF
• Total pictures - o
• Optimization – CUSTOM
För den nyfikne kan jag berätta att EXFI-data innehåller 67 positioner för D2x och 76 positioner för D200.
Långt inlägg, kort fråga.
Har det någon betydelse för jämförandet av dessa båda bilder att D2x är tagen med Spot-mätning och D200 med Multi-segment?