Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips för reportagefoto

Produkter
(logga in för att koppla)

nic_k

Aktiv medlem
Jag vill börja tänka mer i reportageformat när jag fotograferar. Dels för att bilderna ska hålla ihop mer som en berättelse, men eventuellt för att på sikt kunna sälja till tidskrifter (tillsammans med text).

Har inte tid/råd att gå några längre utbildningar. I stället efterfrågar jag tips på böcker/webbsajter mm som ger bra inspiration och helst också råd och tips för den som vill utvecklas som reportagefotograf.

Jag vet att det inte finns någon 'quick-fix' lösning med enkla 'så här blir du reportagefotograf'-råd. Men alla goda och inspirerande idéer är välkomna.

Tillägger att jag är naturfotograf, men tar gärna råd och intryck från andra fotogenrer

/nic

Mary Ellen Marks bok "Falkland Road" Tycker jag själv är en kanonbok att titta i, den får du nog köpa om du skall få tag på.
Jens Assurs böcker kan du säkert hitta på bibliotek.

Ett tips är att tita i mycket böcker och på andra fotografer!

www.outoffocusmag.com

där finns det många bra dokumentär fotoserier...

ANNONS
Götaplatsens Foto