Annons

Tips och inspiration om utskrift och inramning

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Hej,

Jag har funderingar på att printa den här bilden med långsidan kanske 50-60 cm lång och sätta upp den på väggen. Känner dock att jag behöver tips och inspiration om montering, passepartout och inramning. Någon som har förslag? Passpartoutens färg? Vit, grå eller rentav svart? Bredd? Ramen? Samma sak där, färg och bredd?

Kom gärna med digitala skisser här i tråden! En version av bilden med digital ram finns för övrigt i mitt album.

//Anders

Bilagor

• _mg_3462-01_b_utan_ram_100k.jpg
    _mg_3462-01_b_utan_ram_100k.jpg
    71.3 KB · Visningar: 529
Vit passpartout (inte offwhite) 5 cm på ovansidan och på bägge sidor, 6 cm på nedre sidan och sedan en vit ram till det.
Eftersom bilden är mörk passar det bättre med vitt och låta bilden få all uppmärksamhet, en mörk ram mörkar bilden och förstärker kontrasten än mer.

Jag hade nog satsat på en svart passpartout med vitt "innanmäte" som man sedan skär med 45 graders vinkel så att man får en tunn vit ram runt själva bilden. Ramen skulle man kanske kunna ha en vanlig aluminiumram, det är rätt snyggt mot svart.

Greven

Greve Nickon skrev:
Jag hade nog satsat på en svart passpartout med vitt "innanmäte" som man sedan skär med 45 graders vinkel så att man får en tunn vit ram runt själva bilden. Ramen skulle man kanske kunna ha en vanlig aluminiumram, det är rätt snyggt mot svart.

Greven

Ja, så skulle man kunna göra kanske. Effekten skulle ju då bli nåt liknande den digitala ramen bilden i mitt album har, om jag förstår dig rätt. Plus då en Al-ram.

//Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto