Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips om kroppsfärg

Produkter
(logga in för att koppla)

ariadne

Aktiv medlem
fingerfärg kanske?

är ju iaf ofarligt och går bort med vatten. sen vet jag inte hur täckande det är
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Recept på kroppsfärg

200 gram vit blockchoklad
3 dl Vispgrädde (minst 27%)
½ dl olja (raps eller majs)


1. Smält chokladen i "vattenbad".
2. Låt chokladen vara kvar i vattenbadet
och häll i grädden sakta under kraftig omrörning.
3. När chokladen och grädden är blandad , tillsätt oljan under omrörning.
4. Låt allt blandas under värmen från vattenbadet i minst 10 minuter.
5. Klart för färgning:

Svart: Soya
Röd,Grön,Blå: Karamellfärg

Förvaras som kylvara: hållbarhet 1 månad.


Lycka till ///

Niklas
 

swwempa

Medlem
Har iofs mailat Daniel men om det är nån annan som är intresserad importerar jag lite såna produkter från Australien så hör av er om det är nåt ni önskar.
 

bengt luthman

Aktiv medlem
kan tänka mig att de har sådant i leksaksaffärer, lr som någon sa på buttericks.

men annars kan man blanda någon typ av kroppsolja/kräm med karamellfärg. dock är det svårt att få bort karamellfärg från huden...
 

lotelo

Aktiv medlem
Den här tråden startade jag för evigheter sen i samma ämne. Jag körde tillslut med akrylfärg på tub, men tyvärr är det ett nog så dyrt alternativ att måla hela kroppar med även om det funkar bra. Det var lättmålat med svamp och fingrar och går lätt att tvätta bort.

Passa dig för Grimas teatersmink vad du än gör, det sitter som berg även om de inte påstår det..

Latexfärgerna som det tipsades om i den gamla tråden är jag lite nyfiken att testa till en annan målning nu, men jag tvivlar på att det är hälsosamt att måla allt för heltäckande långa stunder. Testar du eller någon annan dem så meddela gärna resultatet iaf och hur den målade "mådde" i färgen och om den gick bort lätt..
 

swwempa

Medlem
Grimas teatersmink finns i två varianter en som är oljebaserad och en som är vattenbaserad. Den oljebaserade sitter som berget däremot den vattenbaserade är ganska lätt att tvätta av. Vi har använt den regelbundet under 4 år för ansiktsmålning av barn och har aldrig fått några klagomål på vare sig allergi eller annat. Mina egna barn har varit testpiloter ett antal gånger och vi har tvättat av det direkt utan större problem. Men den Grimas vattenbaserade täcker inte riktigt bra som oljebaserade gör. Har tagit hem flytande färger från Australien som vi inte har testat så mycket än men dom verkar lovande. Kika på http://www.airbrushtemporarytattoos.com om ni är intresserade, men dom har byggt om sin hemsida och jag saknar lite färger eller också så hittar jag dom bara inte just nu.
 

lotelo

Aktiv medlem
swwempa skrev:
Har tagit hem flytande färger från Australien som vi inte har testat så mycket än men dom verkar lovande. Kika på http://www.airbrushtemporarytattoos.com om ni är intresserade, men dom har byggt om sin hemsida och jag saknar lite färger eller också så hittar jag dom bara inte just nu.
Är det airbrushfärgerna du tagit hem? Eftersom de är alkoholbaserade undrar jag om du vet hur uttorkande de är. Har du testat även dem på större partier av kropp?

Vad gäller grimasfärgerna så har jag blivit helmålad i dem för några år sedan. Det sades iaf då att det var de vattenbaserade, men kanske det inte var det iaf. Jag blev nog lurad kanske, för ansiktsmålningar på barn har inte jag heller haft problem att få väck och jag tror de varit målade med grimas ett antal gånger. Jag hade iaf ett rent he***te att bli ren efter målningen och dessutom hann färgen småspricka på bara någon timme. Det krävdes långa svettiga bastubad och massor av tvål och lotiongnuggande efteråt..
 

swwempa

Medlem
Airbrushfärgarna har jag hemma, vi gör schablontatueringar med dom och då tvättar vi dessutom huden med sprit innan för att dom skall sitta. Men färgen i sig är inte uttorkande då spriten försvinner i luften. Färgen torkar i stort sett direkt på huden. Men dom färgerna är inte att rekommendera för helmålning, dyra och kräver en airbrushanläggning. Längst ner på sidan finns det Bodypaint och dom har jag tagit hem men bara provat en gång och dom funkade bra då. Jag saknar bara det stora sortimentet av Bodypaintfärger dom hade innan dom gjorde om sidan. Men det kommer väl så småningom.
 

janinagranroth

Ny medlem
bodypaint

Hej! jag jobbar som makeup artist i Jönköping och ska göra ett bodypaint jobb, helkropp i april och skulle behöva färg, importerar du fort och vilka märken isf?

Mvh Janina Granroth
 

AmatörPeter

Aktiv medlem
Denna skulle jag vilja väcka. Vart kan en köpa kroppsfärg detta år?
Ser ju Buttericks etc med små tuber men tänker som ovan om det är helkropp…
 

saraarnald

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Använd färger som är avsedda för ändamålet, som sitter bra och som inte irriterar huden. Gå till proffsbutiker för makeup/SFX-artister så får du bra färg. Ett bra märke är t.ex. Mehron EDGE.
 
ANNONS