Annons

Tips på annorlunda bröllopsfotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Någon som kan tipsa om någon bröllopsfotograf med lite annorlunda stil? Satt i tre timmar i går och googlade fotografer och många kör "samma" stil.
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Att hitta lite udda bilder är ju ingen konst, googla på "rare wedding shots" så dyker det upp massa coola bilder som ger nya idéer.

Själv så har jag nog insett att många "kunder" som söker udda bröllopsfotografier faktiskt inte är ute efter så extrema saker. Det räcker som regel med lite friska och udda perspektiv. Gå lite närmare med vidvinkelobjektivet osv.

Jag skall fotografera ett bröllop i sep och vi skall reka ett par platser ikväll. Paret som skall fotas är två sköningar som inte bangar för en häftig idé. Det jag menar är att man har olika frihet med olika par.. Det handlar om att kräma ur så mycket juice som möjligt ur varje par. Klickar det personkemiskt så är det en stor fördel.

Ett tips är att tänka utifrån rekvisita och matcha rekvisitan mot den miljö där bilderna skall fotas. Har man tid att se platsen för fotosessionen i förväg så underlättar ju detta - men det kan också göra att man blir lite hemmablind! Det finns inget tråkigare än fotografer som ständigt använder sin favoritpark till alla brudpar .. suck..

http://www.takenbythewind.com/2012/06/19/unique-wedding-locations/

/Niclas
 

boldten

Aktiv medlem
För att få annorlunda bröllopsbilder så behöver inte alltid fotografen vara så speciell. Brud(paret) kan påverka en hel del själva ;-)


 
ANNONS