Annons

Tips på bra fotobok?

Produkter
(logga in för att koppla)

chribben

Avslutat medlemskap
Hej,
jag undrar om någon har tips på bra fotoböcker; jag vill lära mig allt från grunden (optik, teknik, fototeknik o.s.v.).
Mvh,
Christian

Jag har inget konkret förslag, men vill tipsa om bibblan. Tänk på att grunderna är exakt desamma för digitala och filmbaserade kameror, så vilken gammal bok som helst (nästan...) duger. Hoppa över kapitlet om framkallning, bara!

Per.

Artiklarna här på fotosidan, scott kelbys böcker osv. Sök lite på forumet så finner du mer information angående bra böcker etc.

Hej,
jag undrar om någon har tips på bra fotoböcker; jag vill lära mig allt från grunden (optik, teknik, fototeknik o.s.v.).
Mvh,
Christian

Hej!

Tre förslag:

Kreativ fotografering med rätt EXPONERING av Bryan Peterson. Handlar om det tekniska med manuella inställningar och hur man utnyttjar kameran. Pris 236:- på adlibris.com

Kreativ fotografi: från inspiration till bild av George Barr. En bok om innehåll och form, inte så mycket teknik. Pris 228:- på adlibris.com

Konsten att ta vinnande bilder av Göran Segeholm. En inspirerande bok om hur man gör bilder med budskap. Pris 236:- på adlibris.com

Jag har läst alla och hittat riktiga guldkorn i var och en.

Hälsn Maria

Scott Kelby har skrivit två bra och informativa böcker med massor av tips, enkla instruktioner och illustrativa bilder. Jag läste dem från pärm till pärm då jag köpte min första digitalkamera och lärde mig mycket.
Även idag slår jag upp saker i dem emellanåt om det är nåt jag fastnar på eller funderar över.

Jag kan inte annat än rekommendera dem varmt!

/Jenny

Ps. Letar du lite så hittar du dem ofta till bra paketpris.

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=8791655

Hej!

Tre förslag:

Kreativ fotografering med rätt EXPONERING av Bryan Peterson. Handlar om det tekniska med manuella inställningar och hur man utnyttjar kameran. Pris 236:- på adlibris.com

Kreativ fotografi: från inspiration till bild av George Barr. En bok om innehåll och form, inte så mycket teknik. Pris 228:- på adlibris.com

Konsten att ta vinnande bilder av Göran Segeholm. En inspirerande bok om hur man gör bilder med budskap. Pris 236:- på adlibris.com

Jag har läst alla och hittat riktiga guldkorn i var och en.

Hälsn Maria

Kan varmt rekommendera den också!

Hej!

Hälsn Maria

Denna bok kan jag starkt rekommendera. Den går igenom det mesta steg för steg, typ bländare, slutartid, ISO osv. Mycket lättläst och förstårlig. Finns på biblioteket.

Boken Kreativ Fotografi av George Barr finns nu på adlibris för endast 99 kr i bokrean. Passa på ni som varit sugna. Ska själv beställa en! =)

ANNONS
Götaplatsens Foto