nurcahyo
Guest
Tips på bra kompakt digitalkamera
Hallå! ska införskaffa en digitalkamera som jag tänker använda både som komplement till mitt nuvarande system, och även som jag kan släpa runt på alltid, utan att för den skull knäcka ryggen. En kompakt kamera altså. Jag skulle vilja ha lite tips på någon bra sådan kamera som levererar bilder av hög teknisk kvalite, kameran bör helst kunna:
- Leverera bilder med lågt brus vid snabbare iso inställningar,
- Manuella inställningar för exponering (inga krångliga menysystem) rattar altså,
- Raw filer
- Bra optik, gärna 'vidvinkligare' än 35mm men med lite vinjettering,
- Och slutligen robust finish, lägger gärna till ett hekto kamera, bara det inte är genomgående plast.
Har kollat lite på Canons G6, och Sonys nya DCS-V3
Har någon lite tips och idéer vore jag super tacksam,
hej!!
/Andy
Hallå! ska införskaffa en digitalkamera som jag tänker använda både som komplement till mitt nuvarande system, och även som jag kan släpa runt på alltid, utan att för den skull knäcka ryggen. En kompakt kamera altså. Jag skulle vilja ha lite tips på någon bra sådan kamera som levererar bilder av hög teknisk kvalite, kameran bör helst kunna:
- Leverera bilder med lågt brus vid snabbare iso inställningar,
- Manuella inställningar för exponering (inga krångliga menysystem) rattar altså,
- Raw filer
- Bra optik, gärna 'vidvinkligare' än 35mm men med lite vinjettering,
- Och slutligen robust finish, lägger gärna till ett hekto kamera, bara det inte är genomgående plast.
Har kollat lite på Canons G6, och Sonys nya DCS-V3
Har någon lite tips och idéer vore jag super tacksam,
hej!!
/Andy