Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Tips på objektiv till 450?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicklas1

Aktiv medlem
Tjena! Jag har för några månader sedan köpt en Canon 450 och trivs jäkligt bra med den! Nu är det dags att köpa ett schysst och prisvärt objektiv till den. Vill gärna ha ett teleobjektiv och undrar samtidigt om man kan klämma in vidvinkel i ett sådant också? Är nybörjare så jag är tacksam för alla tips jag kan få.. :)

Att klämma in vidvinkel och mycket tele i samma objektiv blir altlid en kompromiss. Visst är det bekvämt men bildkvalitén blir lidande. Jag har själv t ex Sigmas 18-200 och den ger medioker bildkvalité.

Jag skulle absolut föredra en renodlad telezoom.

Canons nya 55-250 IS tycker jag är ett prisvärt alternativ. Bra brännvidd, bildstabilisering och bra bildkvalité.

Jag har det till min 400D och det är en smidig kombination.

Sök lite i forumen, olika telegluggar diskuteras löpande så ni kan nog hitta mycket läsvärt där.

Mvh
Anders

Tack för svaret!
Det är en stor djungel med objektiv så om man ska ha ett teleobjektiv i 2-3000 kr klassen? Vad rekomenderas då?

Det jag föreslog, Canon EF-S 55-250 IS kostar 2.690:- på Cyperphoto.

Jag tror att det är det bästa alternativet i prisklassen.

mvh
Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto