Annons

Tips på riktigt bra fotolabb (konfirmationsbilder)

Produkter
(logga in för att koppla)

Luddgopelle

Ny medlem
Hej proffs och glada hobbyfotografer !

Jag skulle bli glad om ni kunde ge tips på
riktig bra fotolabb för framkallning av konfirmationsbilder ( gruppfoto samt porträtt )

Tanken är att varje konfirmand ska kunna välja ett porträttfoto på sig själva av ca 3-5 från en CD och sedan själva beställa via nätet.

Men jag vill ha toppklass på utskriftskvaliteten och
att alla använder samma leverantör.

mvh // Niclas

Jag beställde nyligen en utskrift från crimson, i 50x70cm. Något som gjorde mig väldigt förvånad var att när jag fick fotografiet så var det 51x70.5cm. Nu undrar jag förstås varför? Jag har givetvis skickat ett mail till crimson och väntar på svar därifrån.

Mvh Marcus

JaTack skrev:
Jag beställde nyligen en utskrift från crimson, i 50x70cm. Något som gjorde mig väldigt förvånad var att när jag fick fotografiet så var det 51x70.5cm. Nu undrar jag förstås varför? Jag har givetvis skickat ett mail till crimson och väntar på svar därifrån.

Mvh Marcus

Det beror på att pappersstorleken de kör har tum-mått och inte mm. Så svarade de mig när jag frågade. Mitt problem var att en 30*45 blev 30,48 cm bred (12 tum, 1 fot).
Annars tycker jag att det är ett himla elände att pappersstorlekarna sällan är anpassade för de ramar som finns att köpa.
Ramar på 30*45 finns knappast att köpa.

På crimson måste man välja 'Prefix' funktionen för att få exakta mått, tyvärr då den är lite dyrare+bökigare. I övrigt är jag väldigt nöjd med dom. Kunniga och tilmötesgående om nåt blir fel, och svarar i övrigt snällt på alla mina dumma frågor...

Hälsningar, Thorsten

ja det var ju bara CIRKA dubbelt så dyrt som "poster". Varför i hela friden kan dom inte bara göra framkallningarna 50x70 när dom säger att det ska bli det på "poster"? Blir fan förbannad

ANNONS