JohnnaSofia
Medlem
Jag tänkte utöka min kamerautrustning och skulle behöva lite tips och råd om zoomobjektiv. Har idag en 1100D med dom två kitobjektiven 18-55 och 75-300 (ingen av dom med IS). Jag tycker att mina bilder http://johnnasofia.blogg.se/ blir lite tråkiga, men det beror nog mest på min okunskap. Men jag tror ändå att lite ny utrustning kan hjälpa.
Är på G att köpa en 60D och tänkte då ett 50/1.8 och ett zoomobjektiv. Men vilket?
Som ni ser fotar jag mycket på våra resor och katterna. Fotar även en del på brottningstävlingar, så det bör vara ett objektiv som klarar dom förhållandena.
Vad skulle ni rekommendera för objektiv, mitt konto är inte jättefett, kanske runt 3-4000:-
Är på G att köpa en 60D och tänkte då ett 50/1.8 och ett zoomobjektiv. Men vilket?
Som ni ser fotar jag mycket på våra resor och katterna. Fotar även en del på brottningstävlingar, så det bör vara ett objektiv som klarar dom förhållandena.
Vad skulle ni rekommendera för objektiv, mitt konto är inte jättefett, kanske runt 3-4000:-