Annons

Titta på bilderna direkt efter tagning på

Produkter
(logga in för att koppla)

Diver69

Aktiv medlem
datorn utan att behöva "föra över bilderna" eller ta ut minnet på en Sony A100.



Hej,
SKulle i stora drag vilja ta en bild och direkt efter se den i datorn, för att i sekunden efter ta en bild igen.........
LCD displayen säger ju väldigt lite hur bilden blir. Ibalnd blir man glatt överaskad när bilden kommer in i datorn!

Bilderna skall alltså "poppa" upp allteftersom på skärmen som jag knäpper!
Är dett amöjligt?

Har sökt lite men bara hittat en tråd om detta och det gällde en Canon + att vissa missuppfattader författaren vad hon ville!
 
Jaha!
77 lästa, inget svar!
Antingen har jag ställt en idiot fråga som är helt självklar eller så är det en konstig fråga som ingen förstår!?

Vilket av ovanstående är det?
 
Jag kör Pentax och till den kameran har Pentax en speciell mjukvara som visar bilderna direkt på skärmen. Det går också att fjärrstyra kameran via datorn.

Leta på Sonys webbplats efter något liknande.
 
"Titta på bilderna direkt efter tagning på" var rubriken till din tråd. Den rubriken säger ju egentligen ingenting om din fråga, t.ex. att du har en Sony och att du vill titta på bilderna i din dator. De flesta av de 77 personerna som läst din tråd har ju bara klickat och insett att de inte har en aning om svaret. Den stora majoriteten har ju inte ens en Sony. Du behöver alltså inte vara så självkritisk, inget fel på frågan...
 
Öppna mina bilder. Välj Hämta bilder från skanner eller kamera under bildaktiviteter. Välj kamera och tryck ok.I guiden skanner kamera välj på första bilden länken avancerade användare. Nu kan du välja att fota med datorn.
mvh Göran
 
goni52 skrev:
Öppna mina bilder. Välj Hämta bilder från skanner eller kamera under bildaktiviteter. Välj kamera och tryck ok.I guiden skanner kamera välj på första bilden länken avancerade användare. Nu kan du välja att fota med datorn.
mvh Göran

Detta lät ju enkelt och bra. Konstiga är bara att jag inte kan "definiera min kamera under "Skanner och kamera". Dom som fins att välja på är väldigt få och jag hittar inte någon drivrutin för min kamera på CD'n jag fick med!

Typiskt! Inte heller på Sonys webplats!
Får googla lite!
 
Nääää, jag får inte till det!

Jag får inte min kamera in till Windows "Skanners och Kamera". Det är helt sanslöst!?
Någon som har någon idé!?

Alltså det är INGA problem at föra över bilder till Datorn. Datorn känner till A100, men det är just i "Skanner och Kamera" som jag inte kan "hitta" den!

MVH
 
ANNONS