Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tokina äldre till d80?

Produkter
(logga in för att koppla)

fizzi

Medlem
Passar en tokina äldre upplaga 80-200 mm/1,4 till en nikon d80? Hittade nämligen detta objektiv i soprummet på min gård. År det något att ha?
MVH Frida

Har den Nikon-F bajonett så skall den väl funka, men jag är osäker på om ljusmätaren kommer funka på en D80, annars så är det väl bara att gissa sig fram manuellt och använda histogrammet som vägledning.

/kent

F/1,4 låter lite väl magstarkt för en telezoom, men testa du om det är Nikon F-bajonett (vilket det ju absolut inte behöver vara, så kolla det först).

Tillägg: Jag menar alltså att det knappast är ett 80-200/1,4, för det torde inte existera;-)

Makten skrev:
F/1,4 låter lite väl magstarkt för en telezoom, men testa du om det är Nikon F-bajonett (vilket det ju absolut inte behöver vara, så kolla det först).

Tillägg: Jag menar alltså att det knappast är ett 80-200/1,4, för det torde inte existera;-)
Gissar på att det är 1:4

ANNONS
Götaplatsens Foto