Annons

Tokina AT-X 116 Pro DX

Produkter
(logga in för att koppla)
Yepp står i texten till Nikon och Canon

DEN vill jag har till interiörfoton, kankse tom kan slippa blixt ibland dagtid

MVH

Ola G

kasnke passat canon men denan plats på forumet är för objektiv tillverkade av canon. finns en mapp/tråd ställe längst ner som är för övriga objektiv.. alltså tillverkare.

Det är ju värdelöst så länge de inte kan lära sig att få fokuserings- och zoomringarna att gå på rätt håll. Det är en av de främsta anledningarna till att jag håller mig till ett fabrikat.

apersson850 skrev:
Det är ju värdelöst så länge de inte kan lära sig att få fokuserings- och zoomringarna att gå på rätt håll. Det är en av de främsta anledningarna till att jag håller mig till ett fabrikat.
Jösses. Hur svårt är det att lära sig att vrida åt andra hållet? Kan du bara svänga åt höger med bilen också?

Makten skrev:
Jösses. Hur svårt är det att lära sig att vrida åt andra hållet? Kan du bara svänga åt höger med bilen också?
Jag måste erkänna att jag skulle tycka det var ganska jobbigt om någon tillverkare gjorde bilar som svängde vänster när man vred ratten åt höger och tvärtom. Visst skulle det gå att lära sig men det verkar onödigt att utsätta sig för problemet ...

Jag har testat. Det är lika roligt som svårt. Nu syftar jag på en bil, alltså, där styrsnäckan satt uppochner.

Klart man kan lära sig att vrida på fel håll. Annars skulle ju Nikon inte få sålt någonting alls. Fotograferar jag döda ting spelar det heller ingen roll. De springer ju inte bort, medans jag grunnar på vilket håll jag ska zooma på idag, då. Men är det i snabba sammanhang, där jag kanske använder två kameror, för det hinns inte med att byta objektiv fort nog, och den ena kameran är rätt och den andra avig, då skulle jag bli fnoskig. Fnoskigare, då.

ANNONS
Götaplatsens Foto