Annons

Tokina service?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bulldog

Medlem
Jag har ett Tokina ATX 100-300/f4 till min Dynax7
och har det numera kända problemet med funktionen dessa emellan (dvs nyare Minolta vs."pirat" objektiv).

Hade samma problem med ett 5 år gammalt Sigma, lämnade det hos Expert och hämtade igen efter en vecka,kostnadsfri uppgradering.

Vad jag förstått är det ingen som tagit över argenturen för Tokina i Sverige ännu, och därmed ingen service i Sverige.

Någon som har haft samma problem och ev. några tips till mig så blir jag överlycklig.

Kameran "hänger" sig runt 200mm brännvidd.

Om ingen vet kan ett tips vara att kolla med Cyberphoto, dom säljer ju iaf Tokina och borde då rimligen ha koll på detta.

Hur var det med minnet...?

Jag har reparerat ett av mina Tokinor för x antal år sedan. Har för mig att jag skickade det till Kungsör.

När jag söker på Gula sidorna så dyker det upp:

Erikssons Kameraservice, Ingvar - Västerås
Tel. 0227-127 40
Torsg. 2, 73630 KUNGSÖR

Jag minns inte om företaget jag skickade till heter så, men du kan ju alltid ringa dit och höra. Annars kan jag se om jag har något reparationspapper kvar när jag kommer hem från jobbet.

mvh
Håkan Åkesson

Tack Håkan. Jag ska ringa dem och höra.

Cyberphoto eller annan återförsäljare borde ju annars veta, tack för tipset.

mvh
Thomas

Jag är också intresserad av om någon vet nå´n fler än Cyber som säljer Tokinas gluggar. Jag har två och gillar dessa skarpt. Är nu ute efter en lite längre zoom och funderar på 80-200, 100-300 eller 80-400 från Tokina. Cyber har bara den sistnämnda.

Någon som vet något?

// Danne

ANNONS
Götaplatsens Foto