Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Träskallen fattar fortfarande inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Jonell

Ny medlem
I rollen som träskalle fattar jag fortfarande inte hur jag exvis kan markera 10 från kameran högpixlade foton som jag lagt i egen fil och därifrån med några enkla handgrepp få dessa nedpixlade till c:a 100kb I ETT OCH SAMMA HANDGREPP och att slippa göra denna operation 10 gånger?

Om nu frågan är konstigt formulerad så kör vi igen; jag vill inte pixla ned foton ett och ett utan en hel grupp I SAMMA OPERATION. Hur göra? Vissa trevna förslag handlar om "funktionsmakron" och "actionscript" och allt möjligt obegripligt. Vägledning önskas ! ! !

enklast om man inte bryr sig om kvalité är att markera alla bilder du vill krympa ner och med höger musknapp välja:

skicka till -> Epostmottagare.

Sedan dra dessa bilder till en ny mapp.

/Rommél

har du xp?
powertools resize e gratis
du får då ett till val då du högerklickar på filerna.
DVS du kan markera ett valfritt antal bilder i filhanteraren, högerklicka o välja valfritt format o sen om de skalade skall bli en kopia eller du vill förända originalet.

Finns på www.microsoft.com under powertools

ANNONS
Götaplatsens Foto