Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Trådlöst system för automatisk backup av bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

J0£L

Aktiv medlem
Efter att jag upptäckt att min externa usbdisk börjat få ett gäng trasiga sektorer inser jag att jag behöver skaffa mig ett nytt bättre och säkrare backupalternativ. Eftersom jag kör en bärbar mac överväger jag en time capsule, för att kunna göra automagiska backuper över det trådlösa nätverket. Helst skulle jag vilja undvika behöva ansluta backuperiet mot min laptop via kabel, utan istället sköta det helt automatiskt via det trådlösa nätverket.

Är det någon som har erfarenhet av Apples time capsule? Eller kanske har något ännu bättre alternativ i en ickeastronomisk prisklass.

Efter att jag upptäckt att min externa usbdisk börjat få ett gäng trasiga sektorer inser jag att jag behöver skaffa mig ett nytt bättre och säkrare backupalternativ. Eftersom jag kör en bärbar mac överväger jag en time capsule, för att kunna göra automagiska backuper över det trådlösa nätverket. Helst skulle jag vilja undvika behöva ansluta backuperiet mot min laptop via kabel, utan istället sköta det helt automatiskt via det trådlösa nätverket.

Är det någon som har erfarenhet av Apples time capsule? Eller kanske har något ännu bättre alternativ i en ickeastronomisk prisklass.

Det finns massor med NAS i prisklass från 874kr till 171244kr välj själv
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=584&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

Själv har jag ett synology CS407e som jag är väldigt nöjd med.

/Karl

ANNONS
Götaplatsens Foto