Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasig Minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

_nailbomb_

Aktiv medlem
Min Minolta AF 7000 som hjag fick i julklapp är trasig!!!

Ingen garanti finns...den är begagnad...

När jag kollade i sökaren i dag så upptäckte jag att displayen i sökaren (där man får reda på slutare och bländare mm) satt lite på sned...och nu har den försvunnit helt...

är det någon annan som har haft det här problemet? kan man fixa det själv?

Tack på förhand

/Niklas

Hej Niklas.
Jag har en Minolta 7000 som det inte är nått fel på.Men jag testade iaf att öppna min för att kolla och jag tror att den där displayen sitter precis ovanför objektivfattningen, men jag är inte säker.
Det sitter 2 st skruvar på vadera sida i höjd med minoltamärket. Du kan ju lossa dom 2 och kolla. men som sagt...jag vet inte om den sitter där.
Annars får du väl lämna in den på verkstad om det nu är värt det.
lycka till.

Jutta skrev:
Hej Niklas.
Jag har en Minolta 7000 som det inte är nått fel på.Men jag testade iaf att öppna min för att kolla och jag tror att den där displayen sitter precis ovanför objektivfattningen, men jag är inte säker.
Det sitter 2 st skruvar på vadera sida i höjd med minoltamärket. Du kan ju lossa dom 2 och kolla. men som sagt...jag vet inte om den sitter där.
lycka till.

Hmmm--har aldrig mekat med en kamera förr så det här kan bli intressant...

skriver och berättar hur det går=)

testat

Jutta skrev:
Hej Niklas.
lycka till.

Hmmm...det varkar inte som om det hjälper...går inte att öppna kameran i alla fall...det finns mer skruvar att lossa men jag tror att jag tar och knäpper slut på rullen först...

ANNONS
Götaplatsens Foto