Annons

Tretusenklassen

Produkter
(logga in för att koppla)

Ozgur

Ny medlem
Hej.

Min Canon PowerShot SX10 IS, med den fina 12x-zoomen, är stulen och jag får ca 2 500 kr tillbaka på försäkringen. Jag är nu angelägen om att skaffa en ny, troligtvis en riktig system kamera men pga. min ringa budget har jag tänkt mig att spendera 3 000 - 3 500 kr.

Jag har inte hittat någon tråd med detta prisstop så jag skapar nu en ny.

Beg. är alltid nervöst men Canon 400D och 1000D kanske är någorlunda rimligt. 1000D kan man till och med hitta ganska billig ny.

Olympus E-420 är billig men hur viktigt är bildstabilisator?

Hur ska man tänka när det gäller objektiv? (Man kanske kommer över nån kamera beg. men med konstigt och, för mig, svårhanterligt objektiv.

Är tacksam för alla tips råd, jag är trots allt nybörjare.

(Hänvisa mer en gärna till en annan tråd med samma problem)

Jag skulle helt klart inrikta mig på begmarknaden med den budgeten.
Jag har tyvärr ingen koll på de billigaste kamerorna och kan inte ge några närmare tips om vad som är bäst där, allt är väldigt bra om man jämför med kompaktkameravärlden :) ... akta dig för överpriser på begmarknaden bara, läs på, kolla upp nypriser etc. Lycka till!

Ang. bildstabilisering så tycker jag personligen att det inte är så nödvändigt, men såklart är det inte fel att ha.