Ozgur
Ny medlem
Hej.
Min Canon PowerShot SX10 IS, med den fina 12x-zoomen, är stulen och jag får ca 2 500 kr tillbaka på försäkringen. Jag är nu angelägen om att skaffa en ny, troligtvis en riktig system kamera men pga. min ringa budget har jag tänkt mig att spendera 3 000 - 3 500 kr.
Jag har inte hittat någon tråd med detta prisstop så jag skapar nu en ny.
Beg. är alltid nervöst men Canon 400D och 1000D kanske är någorlunda rimligt. 1000D kan man till och med hitta ganska billig ny.
Olympus E-420 är billig men hur viktigt är bildstabilisator?
Hur ska man tänka när det gäller objektiv? (Man kanske kommer över nån kamera beg. men med konstigt och, för mig, svårhanterligt objektiv.
Är tacksam för alla tips råd, jag är trots allt nybörjare.
(Hänvisa mer en gärna till en annan tråd med samma problem)
Min Canon PowerShot SX10 IS, med den fina 12x-zoomen, är stulen och jag får ca 2 500 kr tillbaka på försäkringen. Jag är nu angelägen om att skaffa en ny, troligtvis en riktig system kamera men pga. min ringa budget har jag tänkt mig att spendera 3 000 - 3 500 kr.
Jag har inte hittat någon tråd med detta prisstop så jag skapar nu en ny.
Beg. är alltid nervöst men Canon 400D och 1000D kanske är någorlunda rimligt. 1000D kan man till och med hitta ganska billig ny.
Olympus E-420 är billig men hur viktigt är bildstabilisator?
Hur ska man tänka när det gäller objektiv? (Man kanske kommer över nån kamera beg. men med konstigt och, för mig, svårhanterligt objektiv.
Är tacksam för alla tips råd, jag är trots allt nybörjare.
(Hänvisa mer en gärna till en annan tråd med samma problem)