Annons

trust ritpennor

Produkter
(logga in för att koppla)

ZuljiN

Aktiv medlem
Tänkte skaffa min första ritpenna nurå och eftersom jag e både fattig och grön så blir det nog en trust. Jag vet ju inte ens om jag gillar känslan eller vad jag ska använda den till men jag gissar på basic retouch i PS. Kan man klara sig undan med trusts billigaste (100 modellen) som första ritpenna eller är det inte mer än pengar i sjön?

jag är lessen men det är att kasta pengar i sjön att köpa trust.
spara hellre liiite till och köp wacoms billigaste Volito istället.
du får tusenmiljarder mer för pengarna, även om du hade satsat på trusts finaste grejer, det kan jag lova dig!
nu har jag inte testat brädorna som tydligen säljs på claes ohlson, men trust var pinsamt dåligt skräp. ingen som helst rit- eller skrivkänsla och helt okontrollerbar, samt ytterst obekväm.
jag gav trust bottenbetyg i allt om digitalfotos test och menade det till hundra procent.

skönt med lite respons. men om jag säger att den billiga går lös på 250 pix medan wacoms kostar en hel del. (antar jag?) Är det fortfarande inte värt och vad ska jag köpa istället? Tvivlar på att jag kan lägga mer än 500-600 på detta. Det var därför jag tänkte att jag kunde köpt billigt nu och skaffat riktiga grejjer när jag vet vad jag ska göra med det

Har en Trust tablet 400..... den är helt obrukbar !! Precisionen är 4 gånger sämre än en kass mus.... minst. När jag klickar rör sig markören även om pennan är fasttejpad d v s 100% stilla. Markören rör sig dessutom så mycket att jag ibland haft ett helsicke att hitta mina filer igen för de har blivit (dragdroppade) flyttade in i en annan mapp trots att pennan varit absolut stilla. :-(((((( vid användning i utforskaren. FY URK va kass :-(

SixBySix skrev:
Har en Trust tablet 400..... den är helt obrukbar !! Precisionen är 4 gånger sämre än en kass mus.... minst. När jag klickar rör sig markören även om pennan är fasttejpad d v s 100% stilla. Markören rör sig dessutom så mycket att jag ibland haft ett helsicke att hitta mina filer igen för de har blivit (dragdroppade) flyttade in i en annan mapp trots att pennan varit absolut stilla. :-(((((( vid användning i utforskaren. FY URK va kass :-(
kunde inte sagt det bättre själv. ;o)

oki, jag e övertygad. vad ska jag köpa istället? då får det bli nåt som jag kan ha en tid framöver men ändå under 1000-lappen helst. Ps. har inget intresse av en extra mus men det är väl bara att inte använda den antar jag =) Är det stor skillnad på wacoms volito och graphire 3?

wacoms volito 2 är den billigaste och saknar mus.
den rekommenderas.
hittar du en gammal volito nånstans är den förmodligen ännu billigare.
2'an är uppdaterad i utseende och har en coolare medföljande penna.
i övrigt tror jag inte det är nån jätteskillnad, tekniskt sett, på den och den gamla.
men jag är lite osäker. hittar ingen specifikation på den gamla (letar iofs lite slarvigt..) för att friska upp minnet.

volito 2 finns för runt 600 spänn.

www.my-volito.com

äh, scheisse samme. tack så hemskt mycket för hjälpen allihopa, det blir en graphire 3. det känns lite som att jag vet vad jag får då =) Jag älskar FS

ja en graphire 3 är betydligt roligare än voliton.
nu har du snart en massa kul experimenterande framför dig.
tänk på att när man är nybörjare på ritbräda så tar det ett tag att vänja sig.

ZuljiN skrev:
okej christer, har du nåra tips/guidelines?
iallafall ett. du kan kalla mig Christel. Christer, det är min bror, det.
;o)

tips ang. hur man använder en bräda är svårt. det är så mycket smaksaken som styr.
det enda jag kan komma på, rent tekniskt, är att wacoms drivrutiner kan vara lite småkinkiga. upplever du nåt som inte funkar eller ser konstigt ut när du jobbar med en bild så kan det behövas en eller flera ominstallationer av drivrutinerna.
det brukar lösa sig, bara man har lite tålamod att installera om och om igen.
det där krånglet dök upp när wacom började göra olika drivisar för varje modell.

argh, pinsamt. mycket siffror i mitt jobb = härdsmälta i hjärnan från att jag kommer hem tills jag somnar. förlåt, Christel såklart. Så wacoms drivisar e struliga säger du? stör det väldigt mycket?

hehe, lungt. jag har fått heta Christer många gånger i mitt liv.
en gång (när jag fortfarande hade mitt flicknamn) och bylinen vid min första bild som hamnade i tidningen, blev maskulin... då var det plötsligt jobbigt, för min bror (vars totala namn alltså bara skilde med en enda bokstav) är ju oxå fotograf och hade sina bilder i tidningar jämt och ständigt.
så enligt bylinen så var det han som var fotograf, inte jag.
(vi hade unikt efternamn)
då muttrade jag en hel del.

njae..
jag personligen kan ju tycka att det är lite konstigt att wacom inte löst det än. fast å andra sidan var det ett tag sen jag installerade den senaste brädan (som krävde tre installationer). det kan ju ha ändrats?

men eftersom det bara uppträder (om man nu råkar ut för det) när brädan är nyinstallerad och att det är ganska lättfixat, så tycker jag inte det stör så mycket.

stackare... jag lär i alla fall inte missa det där igen. hoppas jag =)

Låter gött med den brädan. Den blev beställd o klar nu så den kommer väl i mitten/slutet av nästa vecka med lite flax. Det e så skönt att man alltid kan vända sig till nån här på FS och nästan alltid få svar på sina frågor.

ANNONS
Götaplatsens Foto