Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Tunna diaramar

Produkter
(logga in för att koppla)

Benke2002

Aktiv medlem
Har ett stort antal dior från slutet av 60-talet> början av 70-talet.

Ramarna som dessa sitter i är så tjocka, så jag får inte in dom i diatillsatsen till min HP 5500, scanner. På den tiden fick man montera själv. Nuvarande ramar som monteras på kodak & agfa, är det inga problem med..

Nu till min fråga: Vilken typ av ramar skall jag välja, för utbyte? Skulle vilja ha tips om så tunna som möjligt och var jag kan köpa dessa.

Mvh. Benke

2 mm Ge-Pe är grymt svåra att klämma ihop med fingrarna så en liten monteringspress rekommenderas eller annars är CS ramar bra och funkar som ett gångjärn..
mvh/gunte..

jag kör enbart med GePes 2mm ramar och jag har inga som helst problem att sätta ihop dom. Jag är kanske onaturligt stark? :)

lcf

Hej Johan!
Var köper du dina ramar ? Har du hittat något bra pris?
Jag är inte så stark, men jag har en hammare i lådan :)

/B

när det gäller ramar så gynnar jag min lokale handlare, han tar ca 65 kr för ett hundrapack.

lcf

ANNONS
Götaplatsens Foto