Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Typsnitt till Photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Roq

Aktiv medlem
Nån som vet något bra "storpaket" med typsnitt till CS4? Jag skulle gärna ha flera av de vanliga kommerciala typsnitten, t.ex. Helvetica.
Jag har sökt via olika font-siter och hittat tämligen svindyra paket. T.ex. alla Helvetica-varianterna för över 6000:-
Det kanske kostar så mycket?
Tänkte mest om det fanns ett bra samlingspaket som man kunde utöka sin lista med i CS4. Är inte så intresserad av utflippade typsnitt - sånt går att hitta gratis ändå.

Nån som vet något bra "storpaket" med typsnitt till CS4? Jag skulle gärna ha flera av de vanliga kommerciala typsnitten, t.ex. Helvetica.
Jag har sökt via olika font-siter och hittat tämligen svindyra paket. T.ex. alla Helvetica-varianterna för över 6000:-
Det kanske kostar så mycket?
Tänkte mest om det fanns ett bra samlingspaket som man kunde utöka sin lista med i CS4. Är inte så intresserad av utflippade typsnitt - sånt går att hitta gratis ändå.

Det finns ett grundpaket som heter Adobe Type Basics se < http://store4.adobe.com/type/browser/P/P_1902.html >. Det innehåller inte just Helvetica i OpenType-varianten men däremot i Type1-varianten. Annars så finns ju Font Folio som jag tror är fler än de flesta behöver men också till ett pris som en privatperson knappast är intresserad av.

Men för övrigt så är det väl så att det är namnet som är skyddat enligt lagen? Dvs det borde gå att hitta något Helvetica-liknande som kanske duger lika bra men inte heter just Helvetica.

ANNONS
Götaplatsens Foto