Annons

Undead Pixel

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventileit

Aktiv medlem
Är det någon som testat Undead Pixel och som fått liv i en eller flera döda pixlar på sin LCD-skärm?

Jag har en död pixel som står på bearbetning just nu, får se om några timmar om den lyckats vakna till liv.

Senast ändrad:
är det software eller?

haha kan också säga att en polare till mig hade en död pixel på sin skärm.. han ringde supportern och de sa att deras gräns för att byta ut en skärm är 45st dödingar på deras 17".. haha fatta najs om man har typ 40st..

40 döda pixlar fastnar ju på näthinnan så man kommer att få se döda pixlar i hela sitt liv..

Ja, det är Freeware ... har också hört att man kan "massera" lite försiktigt med en topps för att få liv i rackarna.

45 döda pixlar!!!!
Det måste vara den sämsta pixelgarantin jag någonsin sett. Min Eizo har en pixelgaranti som löser ut vid 1 fullpixel eller 3 subpixlar och den gäller 3 år.

Men det finns massor av sett att väcka en pixel till liv, den vanligaste är att man masserar pixel lite mjuk. Någon mjukvara har jag aldrig hör talas om, skall bli kul och se om det fungerar.

Nome Nescio skrev:
45 döda pixlar!!!!
Det måste vara den sämsta pixelgarantin jag någonsin sett. Min Eizo har en pixelgaranti som löser ut vid 1 fullpixel eller 3 subpixlar och den gäller 3 år.

Precis!
han har en fuitsu siemens dator med medföljande skärm.. som är en LG flatron nånting

harryett skrev:
Precis!
han har en fuitsu siemens dator med medföljande skärm.. som är en LG flatron nånting

45 pixlar, då är han rejält lurad...

LG har nämligen den bästa pixelgarantin på marknaden. På de flesta av deras skärmar har de en 36-månaders garanti på noll döda pixlar...

Lotus skrev:
45 pixlar, då är han rejält lurad...

LG har nämligen den bästa pixelgarantin på marknaden. På de flesta av deras skärmar har de en 36-månaders garanti på noll döda pixlar...

jääh.. det låter bra.. jag ska meddela honnom att kontakta LG's support nästa gång ;D

harryett skrev:
jääh.. det låter bra.. jag ska meddela honnom att kontakta LG's support nästa gång ;D

Gäller säkert inte om man köper paket från 3:e parts tillverkare. Någon stans måste de pruta på priset för att kunna sälja billigt. Många kunder är nog helt omedvetna om pixelgaranti och problem med detta.

Nome Nescio skrev:
Gäller säkert inte om man köper paket från 3:e parts tillverkare. Någon stans måste de pruta på priset för att kunna sälja billigt. Många kunder är nog helt omedvetna om pixelgaranti och problem med detta.

jaja.. vi får se hur det går.. så länga ingen av mina pixlar går bort så är det lungt xD
jag har också en Flatron.. en L1950H för att vara mer exakt.

ANNONS
Götaplatsens Foto