Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Undervattensfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocke

Aktiv medlem
Hej på er!

I november så överger jag snö,slask och mörker för ett par veckor och åker till Kuba. Jag har funderat på om det skulle gå att fota lite under vattnet. Borde ju vara som att simma i ett akvarium :)

Är det nån som har provat såna här vattentäta engångskameror? Är dom nått att ha?

Kanske några andra fototips för Kuba?

/Jocke

Engångskameror är till för grunddykare som vill ha minnen och inte för fotografer som dyker. Bättre att skaffa en sån där påse från Ewa-Marine och stoppa ner en gammal systemare i.

Mvh
Maverick

De där Ewa-Marine husen var rätt dyrbara. Blir nog att köra med ett engångs ändå. Ska ju ta de flesta bilderna på land iaf :)

Ett prisvärt alternativ.

Hej Joakim
Om du vill plåta med bra kvalitet(nåja) både på land och i vattnet rekommenderas Canons vattentäta trotjänare Canon Prima AS-1.
Själv plåtar jag vindsurfing med den "på vattnet" och diafilm men har även fått bra resultat under vattnet samt vid "vanlig" fotografering på land.
Finns hos de flesta större fotohandlarna men bifogar här länkar med info från Scaninavian Photos och cyberphotos sidor:
http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=14043

http://www.cyberphoto.se/canon/prima/as1.shtml

Bifogar dessutom liten testbild tagen i somras.
Om du vill kan jag maila högupplöst bild till dig.
/Måns

Bilagor

• midsommarafton2003_1.jpg
    midsommarafton2003_1.jpg
    39.5 KB · Visningar: 191
Stackars jävel! Oktober och November är ju oslagbart i Sverige;)!

Det är svårt att få sjyst kvalitet med dem. Jag brukar ha med mig några när jag åker med polara för att kunna fota i poolen och på stranden, men annars vet jag inte om de duger...

ANNONS
Götaplatsens Foto