Annons

Uppdaterar Nikon firmware kontinuerligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Frisläpper Nikon uppgraderingar till befintliga Nikon-modeller som kan uppdateras av kunden eller Nikon själva? Jag har köpt en Nikon D50 begagnad.och vill inte vara utan sådanan om de nu existerar. Det är inget fel på mjukvaran (som jag upptäckt), men man vill ju inte missa något!

(Skillnaden mot andra brancher är stor: min webbradio får ny mjukvara någon gång i veckan, eller så...)

Per.

Det brukar vara ett år eller så mellen eventuella uppdateringar. Under de två år jag hade D70n kom det bara en uppdatering. Till D200 har det kommit en uppdatering.

Registrerar kameran hos nikon.se. Där kan du fylla i så du får email när uppdateringar kommer.

/AnWi

D50 har inte fått någon uppdatering än och eftersom det gått så lång tid är det fullt möjligt att det inte kommer någon. Om du besöker fotosidan regelbundet kommer du inte missa när det eventuellt händer, det kommer garanterat bli uppmärksammat. Om det kommer en uppdatering så är det sannolikt i samband med att efterföljaren släpps.

Johannes

Tack, då kan jag sova lugnt i fortsättningen också, jag kan nog lita på att det syns här om det kommer en uppgradering.

Per.

PS. Jag måste säga att det är oförskämt skojigt att ta bilder med D50:an, efter att använt 35mm SLR i många år! Man bränner av exponeringar i en takt jag aldrig gjort förut. Fyra "36-rullar" på en enda söndagspromenad! DS.

Ja, visst är det kul? :)
Man inser rätt snart bara att man måste gå igenom och sortera alla dessa bilder man tar... Då lugnar man oftast ner sig lite och tänker efter före. ;-)

/Håkan, som också bevakar ev. uppdateringar av D50:n

ANNONS
Götaplatsens Foto