Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatering firmware Konica/Minolta D7

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan-55

Medlem
Färgerna blir inte bra, bleka utan "studds".
Var hittar jag helst svensk uppdatering av FirmWare?
Det finns en amerikansk uppdatering för D7 Maxxum, går den att använda?
Är det något jag bör tänka på innan jag uppdaterar firmware?

Har du kollat dina inställningar i kameran för JPG-filerna?
Har du testat att ta ut RAW-filen och jobba med den?
Vad använder du för objektiv?
Exponerar du rätt?

Beträffande uppdateringar sâ minns jag inte om det finns nâgon, det var ju ett tag sedan modellen var aktuell,

Edit: här finns visst en.
http://download2.konicaminoltaeurop...prod=DYNAX 7D&dsg=&os=&lang=English&ml=0&rid=

När kameran först levererades med sin första version av firmware så hade den uppenbara prestandaproblem vid främst seriebildstagning och kritiserades för det åtminstone i en del av de mer välgjorda testerna kameran utsattes för. Vissa minneskort hanterades verkligt dåligt. Det gäller exv. Kingstons där det faktiskt inte spelade någon som helst roll vilken hastighet minnet var kapabelt till på papperet och i andra kameror.

Minolta fixade snabbt en ny firmwre (version 1.10 ersatte 1.0) som löste dessa problem för en del minnen bl.a. Sandisk och Lexar som fick dramatiskt bättre prestanda än tidigare. Däremot hade uppgraderingen ingen som helst inverkan på Kingstonminnenas prestanda. Så trots att det faktiskt inte är något fel på Kingstons minnen ihop med andra kameror, så ska man aldrig ha Kingston i någon av KM:s DSLR:er. Deras bästa minne vid denna tid Ultimate, gav faktiskt inte bättre resultat än deras billigaste som i sin tur var varken sämre eller bättre än mellanmodellen Elite Pro.

Läs gärna minnesprestandalistan på Dyxum så ser ni vad jag menar: http://www.dyxum.com/reviews/cfcard/index.asp

ANNONS
Götaplatsens Foto