Annons

Uppgradera mig från Lumix Gm1

Produkter
(logga in för att koppla)

AngelicaF

Medlem
Verkar som om du vill ha en kompakt kamera optiken inkluderad så jag tycker att du skall stanna kvar hos Panasonic/Olympus. Har själv en GM1 men också Fujifilm-systemet med X-T1 och X-T20 med bland annat 18-55.

Kan bara säga att X-T20 med 18-55 inte är speciellt kompakt om man är van vid m 4/3 (Olympus-Panasonic)

(gå in på camera-size och jämför kamerastorlekar)

/Stephan

Tack för infon! Det var en viss skillnad på det . Ska iväg och känna i butik nu.
Är nöjd med gm1 såsätt men hade så gärna velat att den funkar fota bättre i svaga ljusförhållanden. Är fujin bättre på detta? eller har du andra bra tips :)

Tack snälla för alla svar är så tacksam!
 

martinot

Aktiv medlem
Tack för infon! Det var en viss skillnad på det . Ska iväg och känna i butik nu.
Är nöjd med gm1 såsätt men hade så gärna velat att den funkar fota bättre i svaga ljusförhållanden. Är fujin bättre på detta? eller har du andra bra tips :)

Tack snälla för alla svar är så tacksam!
Du har fått många bra råd i tråden, men mitt tips är att inte bara titta på kamerahuset, men framför allt objektiven. Speciellt om du vill ha något ljusstarkare. Detta gäller oavsett system/kamera. Finns mycket bra ljusstarkare objektiv till både m43 (Panasonic/Olympus) och Fujifilm.

Vilka brännvidder fotar du oftast med (kika på dina bilder du redan tagit om du är osäker)?
 

PMD

Aktiv medlem
Är nöjd med gm1 såsätt men hade så gärna velat att den funkar fota bättre i svaga ljusförhållanden. Är fujin bättre på detta?
Fujin har en något större sensor än Panasonic GM1, så den har lite bättre förutsättningar för fotografering i svagt ljus, men det blir ingen revolution. Mest hänger det på vilka objektiv man använder. Med båda kamerorna går det mycket bättre med ljusstarka objektiv med fast brännvidd än med ljussvaga zoomar.
 
ANNONS