growingart.se
Aktiv medlem
Då är det nog dags att väcka upp det gamla uttrycket från Trafikmagasinet: tillbaka till ritbordet säger vi till Canon.
Vissa av naturens egenskaper kan man helt enkelt inte efterleva eller kompensera på artificiell väg.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är det nog dags att väcka upp det gamla uttrycket från Trafikmagasinet: tillbaka till ritbordet säger vi till Canon.
Du har nog rätt. Vissa otämjbara urkrafter rår inte mänskligheten på, inte ens japanerna.Vissa av naturens egenskaper kan man helt enkelt inte efterleva eller kompensera på artificiell väg.
Att påstå att en 400D har samma ISO prestanda som en 7D är ren bs.
Du har nog rätt. Vissa otämjbara urkrafter rår inte mänskligheten på, inte ens japanerna.
Att påstå att en 400D har samma ISO prestanda som en 7D är ren bs.
Läs på om digic 3 vs digic 4 processorerna så ser ni att argumentet inte håller ens vetenskapligt/tekniskt.
Bayerinterpolationen och den första brushanteringen lär väl göras i bildprocessorn, vare sig du vill eller ej.
Jag har läst en del om 7D men minns inte att jag sett något om det du påstår här. Jag trodde att de dubbla DIGIV IV främst är till för att kameran skall orka med att skyffla data i den takt som krävs för 8 bilder per sekund. Visst används de även för brusreducering i kameran men det vill väl de flesta normalt sett undvika. Brusreducering är ju dessutom något som bara maskerar bruset på bekostnad av bildkvalitet, inte någon förbättring av ISO-prestandan. Så du som läst på kanske kan förklara vetenskapligt/tekniskt hur de snabbare processorerna förbättrar ISO-prestanda?
Kommer fota med live med 7Dan nu än med 450D. Bara ett 30mm F1.4 som saknas, 50mm F1.8 blir så stort så får svårt att få med hela scenen. Off topic, nån som vet något riktigt bra ljusstarkt vidvinkelobjektiv som faktiskt är skarpt?
Jag brukar använda Canons 35/1.4L, utsnittet blir ganska ok vid mindre scener då jag får med musiker + lite av bakgrund. Motsvarande 24 mm funkar nog också. Tamron och Sigma har nog något alternativ, kolla recensionerna här på FS.
Jag har tittat på 7D och dreglar jättemycket, finns många funktioner som passar bra för livefoto och barnfoto (i båda fallen där man fångar tillfällen i befintligt ljus).
Tack för tipset. Just för barnfoto är AFen+8fps burst suverän. Jag har en 6 mån gammal son som inte tycker om att sitta stilla, men lyckas få en del bra bilder på honom![]()