Annons

USB strul efter patch från MS

Produkter
(logga in för att koppla)

diver1

Aktiv medlem
Har någon av er råkat ut för att USBn börjat krångla efter den senaste patchen för XP (KB925902 - 070403)?

Jag har tyvärr fått enorma problem och letat förgäves efter någon fungerande lösning.

Det hjälpte inte ens att avinstallera uppdateringen ;(

Som det är nu så kan jag inte läsa eller skriva från USB minnen. Kortläsaren fungerar dock normalt på samma port.

Minnena är testade på ett antal maskiner som inte har uppdaterats med den elaka säkerhetsuppdateringen och fungerar där felfritt.

Ominstallation av XP är inte att tänka på.

Ja du, jag vet inte vad dom håller på med hos MS ... jag fick KRAFTIGA dll konflikter efter att ha installerat senaste säkerhets patchen. Som tur var hjälpte det att avinstallera. Vet inte vad det är för ALU som skrivit den koden :(

Några USB-problem har jag inte fått. Däremot gjorde senaste uppdateringen av XP att jag inte längre kommer åt inställningarna för mitt ljudkort. Får upp ett felmeddelande varje gång datorn startas som jag förstår absolut noll av. Fan så trött jag blir på Microsoft... :-(

Tyvärr, har ingen lösning på ditt problem, men jag lider med dig.

Ljudkortets kontrollpanel är tillbaks efter avinstallationen men man blir lite rädd då det inte meddelas någonstans vad som egentligen ingår i uppdateringen.

Läs mer om ljudkortsproblemet hos Microsoft Knowledge Base

Tack för tipset, Peter! Letade upp Microsofts fix för problemet (visste inte att det fanns) och den tycks fungera. Knappt så man törs öppna några andra program för då lär man väl hitta fler tokigheter...

Jag är dock fortfarande lika putt på MS.....;-)

hej

får usb minnet att funka, men vissa program, tex iView upplever jag som det blivit seg som bara den på att uppdatera skärmen.

Roine

diver1 skrev:
Ljudkortets kontrollpanel är tillbaks efter avinstallationen men man blir lite rädd då det inte meddelas någonstans vad som egentligen ingår i uppdateringen.

Läs mer om ljudkortsproblemet hos Microsoft Knowledge Base

Halleluja!

Jag installerade mitt bokföringsprogram samma dag som patchen installerades och gissa om jag svurit över bokföringsprogrammet, som jag trodde skapade felet. (Ber om ursäkt för alla svordomar som haglat här intill datorn de senaste dagarna) Jag sökte i KB:n, men var för tidig tydligen.

ANNONS
Götaplatsens Foto