Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

USB type c hub

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimmy96

Medlem
Hej!
Söker råd till vad för adapter med flera utgångar man bör ha till en MacBook Pro 2017? Kollat runt en hel del, men verkar inte direkt finnas någon som majoritet är supernöjda med?
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Har du funderat över vilka typer av anslutningar du behöver?
Hur mobil ska den vara?
Finns det några kostnadsrestriktioner?

Det är kanske där du behöver börja och sedan gå vidare?
 

sinclairql

Medlem
Vad man "behöver" är ju i högsta grad individuellt. Jag ville ha en docka för min stationära arbetsplats som drivs av en MacBook Pro (15-tum 2019), d.v.s. en MacBook Pro med anslutningar enbart av typ USB-C.

Efter visst letande så fastnade jag i höstas för

Belkin Thunderbolt 3 Express HD

som jag nu använt nästan ett år och till stor belåtenhet. Bland fördelarna märks att den har en egen (rejäl) strömadapter och att det finns skärmanslutning för vanlig DisplayPort som inte kan glappa på samma sätt som ofta händer med kontakter av typ Mini DisplayPort.

Behoven skiftar som sagt och Belkin-dockan är knappast något man bär med sig i datorväskan utan den är avsedd för en stationär arbetsplats med skärm.
 

Jimmy96

Medlem
Hej! Tack för era svar! Jag behöver något som är portabelt. Har kört med en Satechi Pro Hub tidigare. Fungerade bra i ca 7 månader sen slutade SD läsaren fungera. Jag behöver tips på hur jag ska ska kunna överföra filer från minneskortet till en extern Lacie hårddisk på enklast vis. Väsentliga på adaptern är att det finns usb a portar.. samt minst 1 usb c, hmdi kan vara trevligt men är inget måste. Givetvis att adaptern klarar att ladda en MacBook pro 13" också.

Är enbart foton som ska överföras, så kan väl handla om ca 3-8gb som förs över åt gången, och jag vill att det ska kunna gå relativt snabbt.

Med andra ord behöver jag tips o råd på en portabel setup för överföring från minneskort till extern hårddisk.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Om det är en usbc till usbc-hub du söker är det stört på omöjligt att hitta något.
 

Simon Karlsson

Aktiv medlem
Vill varna för Satechi. Köpte en Multiport 4K V2 i februari. Ytterst instabil och orsakade ett logiskt fel på en av mina hårddiskar som kostade mig drygt 2000:- för data-räddning.

Ovärt.
 
ANNONS