Annons

Utfall, klurigt eller enkelt?

Produkter
(logga in för att koppla)

christian veltman

Aktiv medlem
Hej!

Har en bild som är 150cm X 70cm. Bilden ska delas på tre delar,
50 x 70cm/styck i färdigt printat format.

Fotolabbet vill ha 5mm utfall runtom varje bild.
Hur göra för att bilderna ska mönsterpassa?

Tacksam för hjälp :)
Christian

Hej!

Har en bild som är 150cm X 70cm. Bilden ska delas på tre delar,
50 x 70cm/styck i färdigt printat format.

Fotolabbet vill ha 5mm utfall runtom varje bild.
Hur göra för att bilderna ska mönsterpassa?
Normalt låter man rippen sköta sådana saker. Det finns en funktion som kallas tiling som gör detta helt automatiskt. Vet labbet verkligen hur detta går till?

Stefan

Normalt låter man rippen sköta sådana saker. Det finns en funktion som kallas tiling som gör detta helt automatiskt. Vet labbet verkligen hur detta går till?

Stefan

Tack Stefan för ditt svar!
Jovisst vet labbet hur det går till. Ville göra det själv och bespara min kund en kostnad på närmare 2000kr. Labbet ville inte berätta hur man gjorde utan hellre debitera för kostnaden.

Vänligen
Christian

Tack Stefan för ditt svar!
Jovisst vet labbet hur det går till. Ville göra det själv och bespara min kund en kostnad på närmare 2000kr. Labbet ville inte berätta hur man gjorde utan hellre debitera för kostnaden.

Vänligen
Christian

Om de tar 2000 kr extra för en funktion som sker helt automatiskt undrar jag nog fortfarande om de vet vad de gör. Om jag får en sådan bild droppar jag in den i min ripp, anger vilken storlek som pappren ska ha och skriver ut den, med automatiskt korrekt återgivning av överlapp. 2000 kr i merkostnad för detta låter som ett ordentligt överpris.

Stefan

Om de tar 2000 kr extra för en funktion som sker helt automatiskt undrar jag nog fortfarande om de vet vad de gör. Om jag får en sådan bild droppar jag in den i min ripp, anger vilken storlek som pappren ska ha och skriver ut den, med automatiskt korrekt återgivning av överlapp. 2000 kr i merkostnad för detta låter som ett ordentligt överpris.

Stefan

Håller verkligen med om att de hugger! Det här är en standardåtgärd som sker helt automatiskt och tar ingen tid. Om de tar 2000:- för att fixa utfall, vad kostar då hela utskriften?

/Mats

Tack för svaren Stefan och Mats!

Labbet är nog ett av de största i Stockholm...

Utskifterna inkl montering på plexi 5mm kostar 897kr+moms styck.
Inget orimligt i den kostnaden och heller inga klagomål på de tryck jag beställt där tidigare.

Känns lite orimligt med denna "merkostnad" gentemot min kund
så vart vänder man sig för att få detta printat och monterat på 5mm plexi?

Christian

Tack för svaren Stefan och Mats!

Labbet är nog ett av de största i Stockholm...

Utskifterna inkl montering på plexi 5mm kostar 897kr+moms styck.
Inget orimligt i den kostnaden och heller inga klagomål på de tryck jag beställt där tidigare.

Känns lite orimligt med denna "merkostnad" gentemot min kund
så vart vänder man sig för att få detta printat och monterat på 5mm plexi?

Christian

Jag brukar använda ett tryckeri i Helsingborg som heter Nya Ljus. Där lämnar jag mina tryck och storformatsutskrifter. Nu har jag iofs en återförsäljarrabatt, men jag tror inte de skulle debitera något för att göra utfall på tre delbilder.

Nu vet jag ju inte hur skylten ska användas, men det kanske är möjligt att printa den på Forex. Eller det kanske måste vara transparent plexi? Om inte så är Forex ett ganska bra plastmaterial, ca 3 mm tjockt och tåligt som tusan. Kan sitta ute i regn och rusk. Kolla mer: www.nyaljus.se

ANNONS
Götaplatsens Foto