Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utloggning

Produkter
(logga in för att koppla)

Olle

Aktiv medlem
Av ren bekvämlighet brukar jag sällan logga ut från Fotosidan.
Det har fungerat bra hittills, förutom att jag inte kan skriva foruminlägg från min jobbdator (något som min chef säkert uppskattar). Det har tagit veckor eller tom månader innan jag blivit "tvångsutloggad".

Numera blir jag dock utloggad stup i kvarten. Kan bli utloggad ett par ggr medan jag läser dagens foruminlägg. Mycket irriterande tycker jag.

Vad beror detta på?

- Något problem med fotosidan?
- Eller skall jag skylla på internetoperatören (Telia)?
- Eller beror det på min PC?

Gå till
http://www.fotosidan.se/tools/cookietest.htm

Blir det "OK" på alla tester (se under "Results")? Jämför då din och vår systemtid, under "Check your system date". Det skall vara så nära samma tid som möjligt.

En annan medlem hade cookie-problem och det visade sig att hans dator tyckte det var år 2015!

Tack för svaret Christer!
Tyvärr får jag bara följande svar: "No results are currently available. Please rerun the tests."
När det gäller tiden så skiljer bara några sekunder.

Kör om testerna genom att klicka på länken "click here to run tests again" alldeles under texten du nämnde, inte via Reload i browsern.

Vilken browser/OS har du?

Vid tredje, eller om det var fjärde, försöket gick det. Jag fick alla rätt! Dvs OK på alla tester.

Jag använder fortfarande min gamla IE 4.0. Har ni gjort några förändringar av Fototsidan, eftersom det fungerade bra med denna gamla browservariant tidigare?

Nej, cookie-logiken var det mycket länge sedan jag pillade på. Låter onekligen som det är vissa problem med cookies på din dator då den där testen inte funkar på en gång, men vad det beror på vet jag inte.

Intressant testsida! Jag vill bara meddela att jag får Fail på alla tester utom 9-12, oftast får jag fail på alla utom 12.

Jag har inga problem!

ANNONS
Götaplatsens Foto