Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
jag såg det också. jag tror att det e så att den första bilden har några år på nacken. dom kan ha kapat en del träd med åren. säj till om det e rätt hus så jag kan återkomma med ny bild i så fall...
 
Jag tycker att du får rätt för din bild, huset som jag fotat ligger i Ramnaparken men det är inte sockenhuset utan det som ligger i andra ändan av parken vid kyrkan. (bilden är tagen för tre veckor sedan).
 
jo men detta huset ligger precis vid kyrkan. till vänster utanför bild ligger kyrkan och kyrkklockan. jag kanske har läst fel på husets namn eller nått ;)

Nåja ny bild kommer i eftermiddag/kväll när jag e hemma från jobbet.
 
Då måste det vara samma hus vi plåtat, jag får väl erkänna att jag inte läste på skylten vad huset "heter" utan jag antog att du fotat det andra huset i andra ändan av parken då jag saknade några träd i bilden.
 
Följer tråden med intresse, hoppas det kommer något motiv som jag fångat när jag varit däruppe......

// Anders
 
Helt klart intressant ännu inga byggnader platser jag fotograferat ifrån.....

// Anders, Helsingborg
 
Mitt första bidrag men jag räknar med att komma med fler. :)
 

Bilagor

  • sten.jpg
    sten.jpg
    21.8 KB · Visningar: 675
Lite funderingar.

Läste i en annan Utmaningstråd att dom hade en regel som sa att en utmaningsbild inte får vara tagen mer än 1000 meter från närmaste busshållplats. Är kanske ngt att fundera på?

Sen funderar jag över vilka riktlinjer som skall gälla för att en bild skall vara godkänd. Om det är ok med för stora skillnader är det ju mest en "leta upp rätt ställe" utmaning, samtidigt kan man ju inte kräva att det skall vara en helt identisk bild. Mitt förslag är att vi sätter lite riktlinjer och att den som lägger in utmaningsbilden måste godkänna inkomna förslag innan stafettpinnen går vidare.

Eller blir det för seriöst nu tycker ni?
 
Det går ju att se på saken på två sätt egentligen.
Ju mer identiska bilderna skall vara desto svårare blir det om det inte är vanliga motiv som många känner till. Om de däremot inte behöver vara helt identiska så går det ju att leta upp lite mer udda motiv.
 
ANNONS