Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
välja minneskort
- Trådstartare Arell
- Start datum
ztenlund
Aktiv medlem
Nej, CFexpress är den direkta efterföljaren till XQD, men i praktiken även CFast som mer var i formatstrid med XQD.Av det jag läst, och det lilla av det jag har förstått, så verkar det vara en repris av Betamax vs VHS eller DVD-A vs SACD.
törnan
Aktiv medlem
Av det jag läst, och det lilla av det jag har förstått, så verkar det vara en repris av Betamax vs VHS eller DVD-A vs SACD.
Som ztenlund skriver så är CFExpress efterföljaren till XQD och vissa kameror som släpptes med stöd för XQD går att via firmware uppgradera till att stödja CFexpress (Nikon D850 och D5 på rak arm). CFExpress kan om jag inte minns fel hantera dubbla bandbredden jämfört med XQD så det finns definitivt en skillnad på dom.
Snuddas
Aktiv medlem
Kanske en överflödig fråga men ändå - kan kortläsre för XQD (Sony) även hantera CFexpress?Även D500 och Z6/Z7 (alltså version 1).
P.S Har några timmar senare uppsnappat att:
Sony MRW-G1, kortläsare för XQD-minneskort
Sony MRW-G1 är en av få läsare i nuläget som klarar både XQD- och det nyare CFexpress-formatet.
D.S
Senast ändrad: