Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Värde på en oöppnad 7D?
- Trådstartare Somchart
- Start datum
Mrdoderhult
Aktiv medlem
Blev du sugen på nya mk4 istället :-D
Somchart
Aktiv medlem
Snarare så här att jag fick både min nya 5Dmk2 och 7D samtidigt, och då min kompis fick sin 7D före mig så kunde jag pilla lite på den och då bestämde jag mig för att bara behålla min 5Dmk2.
Problemet är att 7D var en specialbeställning från den butik där jag köpte den så att de vill inte ta tillbaka den, vilket jag har full förståelse för.
Får väl se hur jag gör. Dagens i-landsproblem
Problemet är att 7D var en specialbeställning från den butik där jag köpte den så att de vill inte ta tillbaka den, vilket jag har full förståelse för.
Får väl se hur jag gör. Dagens i-landsproblem
AndyK
Aktiv medlem
Det beror på om garantin följer med köpet (något det inte gör i normalfallet). Om det står ett namn på kvittot kan det bli svårare för andrahandsköparen att få butiken att gå med på eventuellt garantiärende.
I så fall skulle jag nog inte betala mer än ca 70% av nypris.
När jag jobbade på Expert så hade vi aldrig problem med att det stod ett namn på kvittot och ett annat på inlämningskvittot. Aldrig något märke som påpekade att det skulle vara olika personer. Som butik skjuter du dig själv i foten om du inte tar emot en garantireparation bara för att det inte är samma person som köpt vara som lämnar in den på service.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Det är oerhört svårt att säga. Om man räknar med 17 500 kr som pris idag att köpa i butik, den finns till salu på många ställen, hur mkt tycker man att man vill tjäna på att inte vara första ägare och köpare i butik. Garantifrågan är även intressant, godtar köpstället garantiförpliktelser till köpare i andra hand? Antagligen, men osäkerheten finns där. Jag skulle inte köpa om jag inte fick såpass mkt billigare att det kompenserade detta. Vad nivån ligger är nog olika för olika människor, vissa är glada att tjäna en femhundring, jag skulle nog vilja tjäna mer för att inte köpa som första kund.
apersson850
Aktiv medlem
Är det Risedals bandade sak du försöker bli av med i tredje led?? <fniss/>