Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värdelöst vetande. Nikons första satelit

Produkter
(logga in för att koppla)

Mankan G

Aktiv medlem
Första Nikon sateliten...

"CNN Reported that one of the astronauts lost the expensive Nikon camera that was being used to photograph some EVA activities. We now have a satellite! They could not recover it. Miles Obrien called it "Nikon One"

Klippet ovan kommer från www.nikonians.com

Mankan

Jag undrar varför i helsike de inte sätter fast utrustningen i nån liten säkerhetsvajer. Herr Fuglesang tappade väl förlängaren till ett spärrskaft eller nåt likande också.
Kanske skulle det tillföra mer osäkerhet för astronauten än säkerhet? Inte så skoj att trassla in sig i massa snören, hehe.

Mankan G skrev:
Det är väl det dom har. Satt fast den menar jag. Hon säger ju att "bracket" någonting lossnade......
Aha. Då är det nog så att säkerhetsmojängen är gjord så "svag" att det ändå går att slita loss kameran. Man måste ju kunna slita sig själv loss om man fastnar menar jag.

Humor

Man får skämta på fotosidan, även om kvinnor och teknik. Tror även kvinnor kan se humorn i detta, precis som att kvinnor kan skämta om hur gnälliga vi män är när vi är sjuka (Vilket stämmer på mig i alla fall) :)

Ta det lungt, ta en toy. . . . .

NASA kanske borde lägga upp en radsannons:
"Nikonkamera för rymdfoto bortskänkes mot avhämtning. Finns någonstans i omloppsbana kring jorden. Först till kvarn!"

Ja, jag är trött...

Förr eller senare kommer den ju ner i alla fall. Vore trist om någon skulle sluta sina dagar med att få en Nikon överljudsfart i skallen ;)

Makten skrev:
I skolen icke rädas, den kommer att brinna opp!

Det kan du nog har rätt i Marin, specen är väl bara O-50 grader eler så, möjligen skulle ett jävligt varmt brunstenbatteri från en pentax kuna häng med ner hela vägen men Nsasa tar som altid det säkra före det osäkra ;)

Och sunmpa ett spärrskafft låter rent amatörmässigt, jag tror nog framtidens austronater kommer att få rektyteras från rörsvängen om det skall bli nån ordning.

Själv tycker jag män och teknik är den sämsta kombinationen, för all elektronisk utrustning konstrueras i majoritet av män, men nästan alltid har produkterna någon stor brist eller miss beträffande användarvänlighet eller kompabilitet.

Och i fotobutiken jag jobbar är det i regel män som ställer de allra dummaste frågorna om tekniken. Nästan lika många kvinnor, men skillnaden är att de vågar erkänna det, medan männen försöker dölja att de egentligen inte kan något.

Det var min reflektion :)

Gunnar D skrev:
Tjaa, kvinnor o teknik har jag aldrig tyckt varit en så värst bra kombination :)

Funderar på om det finns några viktigare tekniska innovationer från det täcka könet? Backradarn skulle kanske vara en, men jag inte helt säker.

Jag tror män o kvinnor är av natuern är lite olika bra på olika saker och kompletterar kanske varandra bra på så sätt.Iaf påstår hjärnforskarna det även om det ju verkligen inte är politiskt korrek och absolut inget att skämta om ;)

Det håller jag med om, att det antagligen finns medfödda färdigheter knutna till respektive kön, även om dessa sedan förstärks eller uppmuntras även på de barn som inte har dem medfött.

Jag tror som du heller inte att det skulle kunna bli lika många viktiga tekniska innovationer från kvinnor just därför, men däremot tror jag det skulle kunnat blivit fler än det är, om kvinnor tillåtits utbilda sig och forska, tidigare i historien.

papi skrev:
Funderar på om det finns några viktigare tekniska innovationer från det täcka könet? Backradarn skulle kanske vara en, men jag inte helt säker.

Jag tror män o kvinnor är av natuern är lite olika bra på olika saker och kompletterar kanske varandra bra på så sätt.Iaf påstår hjärnforskarna det även om det ju verkligen inte är politiskt korrek och absolut inget att skämta om ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto