wfrank
Aktiv medlem
...skaffade jag idag. EF 70-200F/4L IS. Så här långt imponerar det enormt. Urskarpt redan på F/4, och ända ut i kanterna. Livliga färger - vet inte om det är på riktigt eller om de verkligen är det - men det "känns så". Fina kontraster och bokehn mjuk och varm. Det trivs väldigt bra med 7D's AF också, blixtsnabb och ackurat på samtliga 18 miljoner pixlar.
Har velat länge mellan 100-400L och detta. Eftersom jag inte kommer ha råd med båda vill jag nu bara veta att jag gjorde rätt. Någon som kan bekräfta?
(en 1.4 konverter står härnäst på köplistan, den kommer det finnas plats för dock). För den kräsne finns då bara Canon antar jag, Soligor är inte att tänka på trots "toppklass"?
Har velat länge mellan 100-400L och detta. Eftersom jag inte kommer ha råd med båda vill jag nu bara veta att jag gjorde rätt. Någon som kan bekräfta?
(en 1.4 konverter står härnäst på köplistan, den kommer det finnas plats för dock). För den kräsne finns då bara Canon antar jag, Soligor är inte att tänka på trots "toppklass"?