Andyah
Aktiv medlem
Jag går själv i samma tankar. Har dock endast en D70s nu och den står jag inte ut med längre (D200:an hade inte kommit då jag köpte den. Gick från en F5 till en D70s, så jag har aldrig varit riktigt nöjd med den).
Det jag funderar på är om jag skall vänta på D400:an, men jag orkar banne mig inte vänta mycket längre till.
D7000 har väl sämre AF än D300s (eller?), och dessutom har den enbart 6bps (är svag för ljudet av snabba slutare). Visst, den har fler pixlar, men vad skall man med det till egentligen?? Dess enda fördelar, gentemot D300s, är enligt mig 1) Priset, 2) Bättre på höga ISO.
Högre upp i tråden står det att en D300s kan köpas för <10000kr. Vart då, undrar jag? I julas låg priset där, men sedan dess har det gått upp. Känns som en priskartell; den kostar ~12000kr överallt!
jag sj gick från en D70s till en D300. var bland det bästa man gjort..det är ungefär dag som natt i skillnad på dom. D300 är så mkt bättre på ALLT. om skaffar du dig en tex D90 pga priserna så får du ju samma sensor som d300 har iaf. min D300 kommer nog jag ha kvar så länge den vill leva..