Annons

Väskor

Produkter
(logga in för att koppla)

Cogline

Ny medlem
I nuläger använder jag en stor svart portfölj liknande väska, iofs så rymmer den grymt med grejor och ser fantastiskt snygg ut. men den är ett riktigt jäkla elände att bära med sig.

Tänkte höra vilka väskor ni använder, hur mycket de rymmer och om kan reckomendera dem? Någon som har en Lowe-pro ryggsäck?

Sen tänkte jag höra om ni vet av någon återförsäljare i Sverige som säljer Crumpler Bags? ( http://www.crumplerusa.com/products/camerabag.html )

Hur stor är Next Venue egentligen? Jag står och väger mellan den och 15 love.

Tack för länken förresten, detta underlättade verkligen :)

Den är rätt stor,
I övre delen brukar jag ha:
- Nikon F4s med 50mm eller 28-105
- Nikon SB26
- Konika hexar

Och i det "hemliga facket"
- Litet bordsstatv
- Nikon SU-17 (blixtsladd)
- Nikon 80-200/2.8 (med motljuskydd monterat)
- lite film och filter och annat jox

Vad har du tänkt packa ner i den?

Pentax MX +winder (10 x 15 cm) med antingen 50mm eller 135 mm
Vivitar 28 mm
Litet bordsstativ (15 cm kanske?)
Film/Filter/Trådutlösare
och en Coolpix 885

Sen ska jag väll inom en snar framtid inhandla en blixt också.

Det långa telet (400mm och stora stativet stannar hemma)

Jag köpte en Crumpler väska med tillhörande fotoinsats av Macoteket. Dom har inte väskorna i prislistan, men tog in speciellt när jag frågade efter det.

Cogline skrev:
Tänkte höra vilka väskor ni använder, hur mycket de rymmer och om kan reckomendera dem? Någon som har en Lowe-pro ryggsäck?

Olika situationer kräver olika väskor tycker jag så jag har en Lowepro Nature Trekker AW för de situationer när jag behöver ha "allt" med mig och där jag inte behöver stressa med att ta fram prylarna. Den är jag mycket nöjd med. Som mest har där varit ca 15 kg på axlarna och det är inga som helst problem. Tålig och lättanvänd (för en ryggsäck)

Till de tillfällen då jag bara har hus + glugg och ev blixt med mig använder jag en Lowepro Toploader.

Hur mycket ska du ha ner i väskan?

Geza

ANNONS
Götaplatsens Foto