Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vågar man importera saker som går med Postnord längre?

Produkter
(logga in för att koppla)

TobiasLindell

Aktiv medlem
Är det någon som köpt grejor på amazon.de eller annan europeisk site och får kravbrev? Köpt en mindre sak från amazon.de , 6v senare kom ett sms från PN med krav på moms och avgift... reklamerat köpet på amazon, och har fått pengarna tillbaka.

Hur fn funkar PN.. ska dom börja strula till EU köp nu också..
 

Erik X

Aktiv medlem
Är det någon som köpt grejor på amazon.de eller annan europeisk site och får kravbrev? Köpt en mindre sak från amazon.de , 6v senare kom ett sms från PN med krav på moms och avgift... reklamerat köpet på amazon, och har fått pengarna tillbaka.

Hur fn funkar PN.. ska dom börja strula till EU köp nu också..
Jajamensan! Beställde från Amazon.de, paketet var helt klart skeppat från en ort i Tyskland. PN hade likafullt klistrat på en etikett "ska förtullas" och skrivit ett USA-trackingnummer på avin när den till slut dök upp med betalningskrav ett par veckor försenad! Fick ny vara skickad med DHL samt refund på tull/momsbeloppet som jag inte ens betalat (Amazons kundtjänst stod på sig att jag skulle ha detta som 'goodwill') Och PN fick stå för returfrakten :)
Tänk vad bra posten fungerade förr i tiden :) Ringde postens kundtjänst för ett tag sedan när de slarvat bort ett paket till mitt jobb, kundtjänstmannen hävdade att eftersom 98% av försändelserna faktiskt kommer fram så har man inget att klaga på. Försvinner verkligen 2% av all post? Det måste ju bli hela lastbilar med försvunnen post varje dag..?
 

TobiasLindell

Aktiv medlem
Jajamensan! Beställde från Amazon.de, paketet var helt klart skeppat från en ort i Tyskland. PN hade likafullt klistrat på en etikett "ska förtullas" och skrivit ett USA-trackingnummer på avin när den till slut dök upp med betalningskrav ett par veckor försenad! Fick ny vara skickad med DHL samt refund på tull/momsbeloppet som jag inte ens betalat (Amazons kundtjänst stod på sig att jag skulle ha detta som 'goodwill') Och PN fick stå för returfrakten :)
Tänk vad bra posten fungerade förr i tiden :) Ringde postens kundtjänst för ett tag sedan när de slarvat bort ett paket till mitt jobb, kundtjänstmannen hävdade att eftersom 98% av försändelserna faktiskt kommer fram så har man inget att klaga på. Försvinner verkligen 2% av all post? Det måste ju bli hela lastbilar med försvunnen post varje dag..?
Kan faktiskt tycka att det här är det allvarligaste. Att dom strular med kina import må vara en sak, men att det skiter sig med EU försändelser borde vara betydligt allvarligare.. bryter ju mot EU's grundprinciper, som i andra fall är heligare än allt annat i Sverige..
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Jag börjar undra om PN har fått inrikesproblem nu också.

I onsdags örra veckan skickade jag ett litet paket som skulle söderut i landet.
Dubblade priset för extra tjänst att det skulle komma dagen efter.
Vilket inte skedde.
I fredags hade det nått... Veddesta. Där låg det tills i natt och nu är det på väg neråt.

Om/när det anländer ska jag reklamera frakten.

Kanske tillhörde mitt paket de magiska två procenten som inte når fram?
 

iba

Medlem
I går kom ett rekommenderat brev direkt i brevlådan

I går kom ett rekommenderat brev från Tyskland direkt i brevlådan, utan avi och kvittens.
Vid följning av kollinumret på tyska postens sida har reket lämnat Tyskland, sedan är det tyst såväl på tysk som svensk kollisökning, d v s det har officiellt inte ankommit till Sverige.
 
ANNONS