Annons

Vårgårda Naturfotofestival

Produkter
(logga in för att koppla)

Maxell

Aktiv medlem
Lördagen är avsatt för min del.

En reflektion och fundering som jag gjort sedan flera år... varför ska det vara så infernaliskt dyrt.
 

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Maxell skrev:
Lördagen är avsatt för min del.

En reflektion och fundering som jag gjort sedan flera år... varför ska det vara så infernaliskt dyrt.

Men är det så dyrt egentligen?

För 300 riksdaler får jag 4 st föreläsningar/bildvisningar av några av Nordens bästa naturfotografer, för ytterligare 60 kr ser jag alla utställningar.

1000kr kostar det för 15 olika föreläsningar inkl utställningarna.

Jag tycker det snarare är billigt i förhållande till vad man faktiskt får.

mvh,Jan
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Tänk den som ändå hade möjlighet att delta ett av alla åren..

Man hör bara talas och och ser bilder därifrån,, jag undrar just hur många som har besöker festivalen av alla som skulle villja.

Tråkigt att ngr av dessa arrangemang inte kunde vara lite mer mobila i förhållande till de ofta mindre felxibla individerna i vårt avlånga land..




Mvh Niclas,
 

Maxell

Aktiv medlem
Jan vdV skrev:
Men är det så dyrt egentligen?

För 300 riksdaler får jag 4 st föreläsningar/bildvisningar av några av Nordens bästa naturfotografer, för ytterligare 60 kr ser jag alla utställningar.

1000kr kostar det för 15 olika föreläsningar inkl utställningarna.

Jag tycker det snarare är billigt i förhållande till vad man faktiskt får.

mvh,Jan
Allt beror ju på vad man jämför med.
Jag jämför med en del musikfestivaler som jag varit på eller deltagit i. Ta t.ex. den jazzfestival som brukar gå av stapeln i Linköping varje vår. Där får man musik av världsartister från 10 scener i ca 10 timmar för 350 spänn. Jämförelsen haltar kanske en del... men ändå!
Jag hoppas bara att större delen av pengarna går till föreläsarna.
 

xavslut

Avslutat medlemskap
Jag kommer också. Fredag och lördag - åker hem igen lördag kväll.

Åtminstone ska jag koppla av, se på utställningarna, några enstaka föreläsningar.

Men i första hand ska jag bara vara... :)
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Ni får sakna mig i min frånvaro dåra:)

Inom det postmoderna fotografiet är ju allt lov och inget fel så jag är nog där ngnstans bland drömmar och verklighet..;)

Glöm inte det!!

MVH Niclas,
 

Arleklint

Aktiv medlem
Jag kommer att vara där både fredag och lördag. Jag skall framför allt kolla utställningar, men det blir kanske någon föreläsning också.
 

millimeter

Aktiv medlem
Hur funkar det, måste man anmäla sig i förväg? Isåfall är det ju lite sent nu, om 17 oktober var sista datum (som det står).

Är det en branschträff eller "för alla"?

Man bor ju nära liksom.

MVH
 

gujo

Aktiv medlem
Jag ska vara där på lördagen och kolla utställningarna och drägla över prylar.

Henrik: Det är bara att åka dit för utställningarna kommer alla in på utan förhandsanmälan och finns det platser kvar till föreläsningarna kan man köpa biljetter på plats till enstaka föreläsningar och iblan sätter dom in extraföreläsningar av dom som är populärast.
 

xavslut

Avslutat medlemskap
Jag har tänkt vara sur, grinig, osocial - och kommer INTE svara på några frågor om den kommande boken...
 

gerhard

Aktiv medlem
Jag kommer att vara där. Ska jobba med förberedelserna i sporthallen för lördagens utställningar. Kommer att se en hel del bildvisningar i Kulturen och utställningarna i sporthallen.

Det är en hel del medlemmar från Fotosidan som ska vara med och föreläsa och ställa ut bilder.

Om ni ser en lång snubbe i festivalskjorta som det står Gerhard på, då är det jag:)

/Gerhard
 

xavslut

Avslutat medlemskap
Jag provar igen...
_______________________________
Jag har tänkt vara sur, grinig, osocial - och kommer INTE svara på några frågor om den kommande boken...
 
ANNONS