Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad är en EOS 100 värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

scrappy

Aktiv medlem
Jag har en Canon EOS 100 kamerahus från 1992 som är i mycket gott skick. Finns det en marknad för denna kamera, vet någon vad den kan vara värd?

Jag köpte en eos 100 med 35-70 (eller 80) för 800:- förra våren, Kamera och glugg i nyskick. Skandalöst billigt, men det är en dålig marknad för analogt och verkar hopplösa att sälja, spar den som reservkamera/backup. Det är tveklöst en mycket bra kamera/Erik

Jag är supernöjd med vad eos 100 har presterat, mitt problem var att jag hade en lite sunkig glugg 35-135 4,5/5,6.

Kanske skall jag spara den till tillfällen då man vill fota men riskerar att tappa/göra sönder kameran. Inte för att jag kan komma på nått sådant tillfälle. Kanske om jag ska till nått område där risken för stöld är överhängande? Nej, det lutar nog åt att jag tjackar av den. Jag har ju en ixus 400 också som jag struntar i, den är min backup.

...glömde tillägga att eos 100 verkligen har allt. Den är stabil och har många funktioner.

Några hundralappar upp till en tusing med objektiv skulle jag tippa, med tanke på utbudet av filmkameror tilltar i takt med övergången till digitala kameror. Ungefär som efterfrågan på högerstyrda bilar i Sverige.

Lägg ut den "sunkiga gluggen"(det gjorde jag med min) på Tradera då (det verkar finnas ett sug efter sådana) och behåll din eos 100. Du får ungefär lika mycket (skulle jag tro) som om du skickar med huset. När vi ändå hyllar kameran så måste jag säga att det är den enda kamera jag haft där den inbyggda blixten faktiskt fungerar/Erik

ANNONS
Götaplatsens Foto