Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vad är fel..Får inte upp bilderna i PS CS

Produkter
(logga in för att koppla)

danielll

Aktiv medlem
Hej på er!
Jag plåtade ett bröllop igår.
Använde delvis RAW-formatet på kameran, en Canon EOS 1D MkII.
Problemet är nu att jag inte kan öppna dem i PS CS och/eller se småbilderna i programmet FotoStation.

Vad kan problemet vara?
filändelsen på RAW-bilderna är .CR2

Hjälp mottages tacksamt.

Mvh Daniel Svensson

Är det vanliga .cr2 bilder ska det bara vara att välja open och klicka på filen så ska du få upp den i Adobe Camera RAW. Förutsatt att ACR är installerat såklart.

Du kan ju testa att gå in på Adobes sida och tanka ner senaste versionen av ACR om det skulle ha blivit något fel på den.

Grejen är att jag kan öppna RAW-bilderna från min D30 utan problem.

Men jag ska kolla på Adobes hemsida.

Nån annan som har nåt tips på vad felet kan vara?

/DAniel

Har du uppgraderat din raw plug-in i Photoshop till 2.4? Tidigare versioner har inte stöd för .cr2.

Då har du problemet där - det var inte så länge sedan man släppte den nya versionen med stöd för .cr2. Du laddar ner uppdateringen på www.adobe.com under fliken support - downloads - photoshop.

Du byter sedan ut filen Camera Raw.8bi i mappen File Formats i din plugin-mapp. Instruktioner ska dock vara med i filen du laddar ner.

Lycka till!

ANNONS
Götaplatsens Foto