Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad e ni för ena?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linda J

Ny medlem
Hej svejs!
Var inne å kollade rundor lite och hittade er! Jag e en fd Fotoskolan Skåne-elev, bosatt i Lund. Har i sommar försökt få tag på en trevlig klubb m mörkerrum...har väl gått sådär. Är nu med i Obscura som håller till på Klostergården. Fint labb men medelåldern ligger på 60+ så som 27-åring känns det lite segt...

Kanske kan hänga på er?
 

Danyael_X

Aktiv medlem
Hej!

Tja, vi är inte så rysligt aktiva, vi är ju ingen klubb med klubblokal utan ett löst sammanhängade gäng med individer som råkar gilla foto och råkar bo i Lund.

Lund är ju fullkommligt översållat med Mörkrum lite här och varstans, varje nation har ett, LTH har ett. ABF ska nog ha ett med, sen har vi ju ungdoms gården mitte mot ABF. Konstinstutionen har ett och Kemicentrum har haft ett fick jag höra från en kille som inte var säker på var det fanns eller om det fortfarande fanns kvar. De bygger ju om Kemicentrum från överdrivet stort till gigantiskt =)

Då och då träffas vi på ett kafe om vi alla lyckas synca våra scheman....

Jag hakar på det mesta och kan alltid pallra mig iväg från smålandsnation för en fika =)

Chris
 

mill

Aktiv medlem
"Vi" i Malmö är betydligt aktivare, så haka på oss om du vill. Det brukar komma en 15-25 st pers per möte, som är en gång i månaden ca.

Men om det blir ngt i Lund så kommer jag kanske nästa gång :)
 

afflaf

Aktiv medlem
ett billigt och bra (kanske aningen litet) mörkerrum finns på Hemgården som ligger tvärs över gatan, bredvid stadsteatern. du måste va medlem, 70kr för ett år, och ha labbkort som kostar 60kr för ett år.

medelåldern där ligger på 20 skulle jag tro.
behöver inte betala för vätskor osv.

Ali

ps. insåg precis att denna delen av forumet fanns. alltid kul med mer folk från Lund!.
 

epep

Aktiv medlem
Du får gärna sätta upp dig på vår högaktiva (nja) maillista. Skicka ett mail till mig (kontakta ... på min sida) med din epostadress så sätter jag upp dig på listan.

/ep

Har nu övergått till aktiv sökning efter medlemmar till epostlistan.
 

epep

Aktiv medlem
Peter! Jag har skickat ett brev till dig från "kontakta..." på "Din sida". Vill du vara med på maillistan kan du bara svara på det så att jag får din epostadress.

/ep
 

davor

Aktiv medlem
Linda J skrev:
Hej svejs!
Var inne å kollade rundor lite och hittade er! Jag e en fd Fotoskolan Skåne-elev, bosatt i Lund. Har i sommar försökt få tag på en trevlig klubb m mörkerrum...har väl gått sådär. Är nu med i Obscura som håller till på Klostergården. Fint labb men medelåldern ligger på 60+ så som 27-åring känns det lite segt...

Kanske kan hänga på er?
Exakt vad är Obscura och var någonstans ligger det? Jag har i alla fall aldrig hört talas om det förut.
 
ANNONS