Annons

Vad får jag för min kamera med utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ratzi

Ny medlem
Hej, jag har en Sony A300 med ett 18-70 objektiv samt 70-300 tele objektiv från Sigma. Har uv-skydd till båda objektiven och ett SanDisk Extreme III compactFlash 30MB/s 8GB minneskort, har ocså en extern blixt från Sony (kommer inte på exakt vad det är för modell på den, men den är helt okey, har en räckvidd på ungefär 5-7m). Vad kan jag få för det här ungefär. Funderar nämligen på att ev. köpa en ny kamera.

Jag skulle tro att du kan få mellan 3-4000:- ungefär för dina grejer om du försöker sälja allt på en gång.

Mitt råd är att sälja kitoptiken och kameran för sig och resten av grejerna för sig.

Kamera + 18-70 ca 2500:-. 70-300 ca 700:-. Blixt (oklart vilken modell men med tanke på ledtalet är den nog billigare segmentet) 500-700:-.

Sälj kamera + kitglugg +/- blixt tillsammans och telezoom separat men meddela i annonsen att denna finns om köpare intresserad. I paket 3500:- för allt.

Kamera + 18-70 ca 2500:-. 70-300 ca 700:-. Blixt (oklart vilken modell men med tanke på ledtalet är den nog billigare segmentet) 500-700:-.

Sälj kamera + kitglugg +/- blixt tillsammans och telezoom separat men meddela i annonsen att denna finns om köpare intresserad. I paket 3500:- för allt.

Stämmer nog rätt bra, förutom blixten som jag tror du kan få mer för.
Om det är en Sony HVL-F36 kan du nog få 1000 kr. Är det en HVL-F56AM eller HVL-F42AM så lite mer, säg 1500 kr. Om det är en F58 så kan du sälja den till mig! :)

(Fredrik: Vad fick du ledtalet ifrån? Står väl ingenstans. "Räcker 5-7 meter" är ju aningen luddigt...)

Kameran och Sigma-objektivet går nog enklast på Tradera. Blixten via fotosidan. Det är riktigt bra blixtar! (Fast nu kanske alla vill ha den nya F43)

/Mats

ANNONS
Götaplatsens Foto