Annons

Vad fick du i din 30D låda?

Produkter
(logga in för att koppla)

photonicdelousions

Aktiv medlem
Fick hem min kamera idag från tyskland, tyckte att det var magert med Cdskivor i lådan! Brukar vara 2 Canon samt något lättare bildbehandlingsprogram och annat skröffs! Jag fick 2 skivor ena är väl instructionerna och den andra innehåller väl allt annat!

VAd fick du?

Samt var får man tag på en svensk möjligtvis engelsk bruksanvisning?

Jag fick på Tyska, Franska och Italienska .. trist läge för mig då jag fattar noll av de språken!
Kanske någon som vill byta :)

Man kan prata med kusinen i Norge, Danmark eller Finland och höra om de har fått en svensk bruksanvisning över. Alternativet är att gå en ABF-kurs i tyska.

Visst är det smart att köpa en kamera i Tyskland avsedd för den tyska marknaden, där väldigt få behärskar svenska.

I kartongerna till Canons kameror brukar det ligga en eller två CD-skivor med programvara och några handböcker för den aktuella marknaden, plus lite sladdar och batteri med laddare och bärrem.

RolandM skrev:
Man kan prata med kusinen i Norge, Danmark eller Finland och höra om de har fått en svensk bruksanvisning över. Alternativet är att gå en ABF-kurs i tyska.

Visst är det smart att köpa en kamera i Tyskland avsedd för den tyska marknaden, där väldigt få behärskar svenska.

I kartongerna till Canons kameror brukar det ligga en eller två CD-skivor med programvara och några handböcker för den aktuella marknaden, plus lite sladdar och batteri med laddare och bärrem.

He he ABF kurs ja det kanske skulle vara något!

men vadå "Visst är det smart att köpa en kamera i Tyskland avsedd för den tyska marknaden, där väldigt få behärskar svenska. "

Den biten förstod jag inte var du ironisk? För jag köpte den för att spara mig själv 3000 spänn :) Och tänkte inte över instruktionsbökerna. Och jag menar en Engelsk hade ju inte varit fel hur som :)

Ska kolla med Norge!

Jag tror inte det är så bra att kolla med Norge. I min låda fick jag svenska, finska och danska. Vet inte vad norrmännen får för språk förutom norska.
Det finns en engelsk manual som pdf att ladda ner. Du kan även köpa en svensk manual. Sök på forumet så hittar du.
Finns det en klisterlapp på din kartong där det står extra... någonting? Registrera dig på CIG, knappa in koden och du får hem ett 512 MB CF-kort.

nnågon skrev i forumet om att man kunde beställa från canon svensk manual för några hundringar. kolla med Canon, eller sök i forumet.

Jag betalade 175 kr för min som jag beställde.. jag ska försöka komma ihåg vart sjutton jag beställde den bara.. gick kanonsmidigt och boken är i A5-format.

Kolla på Finska och Danska foto forum, där finns det troligtvis massor med Svenska manualer att tillgå som aldrig blivit öppnade.

kent.

canon support - 08 744 86 20

Ring dit och be dem skicka en manual.
Då får du lämna ditt kreditkortsnummer, och sen dras det pengar direkt, och manualen kommer hemskickad i brevlådan.

Då slipper du söka länge på andra ställen :)
Lycka till med din nya kamera.. jag är säker
på att du blir supernöjd!

fn76 skrev:
Jag tror inte det är så bra att kolla med Norge. I min låda fick jag svenska, finska och danska. Vet inte vad norrmännen får för språk förutom norska.
Det finns en engelsk manual som pdf att ladda ner. Du kan även köpa en svensk manual. Sök på forumet så hittar du.
Finns det en klisterlapp på din kartong där det står extra... någonting? Registrera dig på CIG, knappa in koden och du får hem ett 512 MB CF-kort.

Tack så jättemycket alla, jo det finns en sådan bla bla klisteretikett om att jag får ett 512mb kort :)
Och en massa cashbacks var där med.

Har testat kameran lite och får extremt röd/gul nyans i mina bilder vitbalansen är helt åt skogen. Tyvärr kan jag inte knåpa ut vad det kan vara utan manual! Nåon som har ett snabb test verkar vara något med AWB som inte klaffar som jag vill! Liknar inte 350D meny system iaf här finns en massa med färgtemp osv!

Tack ännu en gång för länkar till PDF och bra svar!

Aargh, jag har försökt logga mig in i CIG för flera dagar men det bara har inte funkat med mina dator. Har inte kollat med Canon än men råkar någon veta, är det verkligen enda sättet att få minneskortet???

ANNONS
Götaplatsens Foto