Annons

Vad hade de för sidogrej på kameran på tv programmet? typ softbox fast liten

Produkter
(logga in för att koppla)

Black Magic

Aktiv medlem
Portabel lösning?

Jag såg på ett tv progra som heter Hollywood hairstyle med Jonathan Antin som frisör, han har ofta fotografer som fotograferar hans håruppsättningar etc.

Det var en fotograf som hade en kamera med en sidogrej på såg ut som en softbox av nåt slag fast den var inte så stor och satt bredvid kameran, Min fråga är om någo vet vad det var och om det är någon typ av mindre portabel lösning för porträtt ute hos kund som fungerar bra.

Jag tänkte om det var ett enklare sätt när man ska ut till folk och man då inte behöver ta med sig så mycket saker.

Vart kan man i såfall köpa en sådan.

Tack på förhand.

Kan vara så att han hade blixten monterad på sidan om kameran (via en skena på undersidan) och att boxen var någon typ av bouncer. Paparazzis brukar oftast ha blixten på sidan av kameran pga den annars lätt knäcks i trängseln..

okey det kanske kan vara nåt sånt, jag tänkte om det fanns en mindre portabel lösning som fungerar typ vid ansiktsbild tex eller hår som de fotade då. Så det inte behöve en jättestor softbox.

Såg gdu progammet?

Hur går det förretsen med företaget? jag läste din blogg tidigare.
Kul.

Nu vet jag inte om du menar att blixten var monterad på kameran eller om den stod för sig på ett stativ vid sidan om. Men en ganska portabel lösning för porträtt bilder är ju att montera blixten på ett stativ samt ha en softbox på blixten.

Softbox
http://www.kaffebrus.com/tristar-magic-square-softbox-for-hot-shoe-blixt-509.html

Sedan kan du ju köra med radiosändare till blixten, typ denna som funkar med vanlig extern blixt
http://www.kaffebrus.com/radiosandare-inkl-mottagare-for-hot-shoe-blixt-386.html

Själv har jag funderat på detta, men aldrig riktigt blivit färdig för köp :)

Jo men typ en sådan softbox tror jag nog att det var, liten och behändig. Hur sätter man den på kameran? finns inga bilder som illustrerar det.

Tackar då har man något att nysta vidare på.

ANNONS
Götaplatsens Foto