Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad har Canon för planer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Digi

Aktiv medlem
Hej, jag undrar om det är någon som vet vad Canon planerar för att stå emot Nikon. Har någon idéer på vad Canon skulle kunna förbättra?

Mvh Markus Asp

Digi skrev:
Hej, jag undrar om det är någon som vet vad Canon planerar för att stå emot Nikon. Har någon idéer på vad Canon skulle kunna förbättra?

Mvh Markus Asp
De lär fortsätta precis som hittills, komma tätt ut med nya och bättre modeller i ett helt annat tempo än någon konkurent kan mäkta med.

Under tiden nikon kommit med D100, D70 har canon kommit ut med D60, 10D, 20D, 300D, 350D..

edit: rätta skrivfel.

Senast ändrad:
Markus,

Frågan är ganska märklig med tanke på att Canons vinst och utdelning till sina aktieägare gick upp med 24,5% det senaste budgetåret. Och företaget fortsätter att växa. Nikon är i jämförelse med Canon ett relativt litet företag.

Beträffande Canons planer för framtiden så kommer dom säkert att fortsätta på samma framgångsrika sätt. Konica, Olympus och Minolta uppfattas nog som större utmanare än Nikon!

Shogun

Re: Re: Vad har Canon för planer?

sagan skrev:
De lär fortsätta precis som hittils, komma tätt ut med nya och bättre modeller i ett helt annat tempo än någon konurent kan mäkta med.

Under tiden nikon kommit med D100, D70 har canon kommit ut med D60, 10D, 20D, 300D, 350D..

Glöm inte
EOS D1 mk II
och
EOS D1s mk II

Re: Re: Re: Vad har Canon för planer?

Jovisst, jag tog inte med proffskamerorna, varken från nikon eller canon.
Men skillnaden i tempo är ju lika stor där.

Re: Re: Vad har Canon för planer?

lillaborkrigel skrev:
Det ryktas om en kamera med 12 mp....

//Micke

Redan!?

Kan inte vara möjligt. Kan knappast vara en i klass med 350D och 20D och absolut inte i klass med 1D & Co ...

Det låter för tidigt för en 12mpix kamera tycker jag.

Okej, jag ber så mycket om ursäkt, jag har säker ärvt det av min pappa!

Mvh Markus Asp

Jag tycker inte att det är för tidigt. Varför skulle det vara det egentligen?

Mvh Markus Asp

Foto-Rickard skrev:
Redan!?

Kan inte vara möjligt. Kan knappast vara en i klass med 350D och 20D och absolut inte i klass med 1D & Co ...

Det ser vi i September...

//Micke

Foto-Rickard skrev:
Redan!?

10Mp känns för lite iaf, det är bara 25% fler pixlar än 8Mp, 30% fler är nog det minsta.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto