Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad har Canon för planer?
- Trådstartare Digi
- Start datum
lillaborkrigel
Aktiv medlem
Digi skrev:
Hej, jag undrar om det är någon som vet vad Canon planerar för att stå emot Nikon. Har någon idéer på vad Canon skulle kunna förbättra?
Mvh Markus Asp
Det ryktas om en kamera med 12 mp....
//Micke
sagan
Avslutat medlemskap
De lär fortsätta precis som hittills, komma tätt ut med nya och bättre modeller i ett helt annat tempo än någon konkurent kan mäkta med.Digi skrev:
Hej, jag undrar om det är någon som vet vad Canon planerar för att stå emot Nikon. Har någon idéer på vad Canon skulle kunna förbättra?
Mvh Markus Asp
Under tiden nikon kommit med D100, D70 har canon kommit ut med D60, 10D, 20D, 300D, 350D..
edit: rätta skrivfel.
Senast ändrad:
Shogun
Aktiv medlem
Markus,
Frågan är ganska märklig med tanke på att Canons vinst och utdelning till sina aktieägare gick upp med 24,5% det senaste budgetåret. Och företaget fortsätter att växa. Nikon är i jämförelse med Canon ett relativt litet företag.
Beträffande Canons planer för framtiden så kommer dom säkert att fortsätta på samma framgångsrika sätt. Konica, Olympus och Minolta uppfattas nog som större utmanare än Nikon!
Shogun
Frågan är ganska märklig med tanke på att Canons vinst och utdelning till sina aktieägare gick upp med 24,5% det senaste budgetåret. Och företaget fortsätter att växa. Nikon är i jämförelse med Canon ett relativt litet företag.
Beträffande Canons planer för framtiden så kommer dom säkert att fortsätta på samma framgångsrika sätt. Konica, Olympus och Minolta uppfattas nog som större utmanare än Nikon!
Shogun
twmail
Aktiv medlem
Re: Re: Vad har Canon för planer?
Glöm inte
EOS D1 mk II
och
EOS D1s mk II
sagan skrev:
De lär fortsätta precis som hittils, komma tätt ut med nya och bättre modeller i ett helt annat tempo än någon konurent kan mäkta med.
Under tiden nikon kommit med D100, D70 har canon kommit ut med D60, 10D, 20D, 300D, 350D..
Glöm inte
EOS D1 mk II
och
EOS D1s mk II
stranden
Aktiv medlem
twmail skrev:
Glöm inte
EOS D1 mk II
och
EOS D1s mk II
Petsak kanske men; 1D mkII och 1Ds mkII.
(det är Nikon som döper på andra hållet)
sagan
Avslutat medlemskap
Största konkurententerna rent ekonomiskt och försäljningsmässigt är (i rangordning) Sony, Olympus, Kodak och Fuji.Shogun skrev:
Konica, Olympus och Minolta uppfattas nog som större utmanare än Nikon!
Foto-Rickard
Aktiv medlem
Re: Re: Vad har Canon för planer?
Redan!?
Kan inte vara möjligt. Kan knappast vara en i klass med 350D och 20D och absolut inte i klass med 1D & Co ...
Det låter för tidigt för en 12mpix kamera tycker jag.
lillaborkrigel skrev:
Det ryktas om en kamera med 12 mp....
//Micke
Redan!?
Kan inte vara möjligt. Kan knappast vara en i klass med 350D och 20D och absolut inte i klass med 1D & Co ...
lillaborkrigel
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Vad har Canon för planer?
Det ser vi i September...
//Micke
Foto-Rickard skrev:
Redan!?
//Micke
sagan
Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: Vad har Canon för planer?
10Mp känns för lite iaf, det är bara 25% fler pixlar än 8Mp, 30% fler är nog det minsta.Foto-Rickard skrev:
Redan!?
Senast ändrad:
Foto-Rickard
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Vad har Canon för planer?
Hm, ja... kanske möjligtvis då. September känns lite mer rimligt tycker jag.
lillaborkrigel skrev:
//Micke
Hm, ja... kanske möjligtvis då. September känns lite mer rimligt tycker jag.