Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad kör du med för upplösning på skärmen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vad kör du med för upplösning på skärmen?

• Totala väljare
    132
  • Enkät stängd .

MSLink

Aktiv medlem
Omröstning: vad kör du med för upplösning på skärmen?

Varsågod och rösta! Om du har två datorer: en bärbar och en stationär så kan du rösta på två val om båda har olika upplösning.

Senast ändrad:
1920x1200 på min laptop.

Vet fan inte på min stationär, men två skärmar, inga foto/bildprogram där i, inget internet heller, det är bara en studio för musik.

/Magnus

Upplösning?

Grundtipset är väl att köra skärmen på den upplösning skärmen är konstruerad för - andra upplösningar innebär interpolering = sämre skärpa?

Funkar det att ha två 24" skärmar till en dator, den ena i stående och den andra i liggande?

Jag kör en 30" i 2560 x 1600 och en 22" i 1680 x 1050 på ett och samma grafikkort på min dator.

Ingen av skärmarna stödjer dock stående format så jag vet inte om det skulle vara möjligt, men det borde väl gå, i värsta fall med två grafikkort.

Mvh
Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto